Divendres, 10 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Generalitat preveu que al 2010 ja hi hagi una estació de trens regionals a Vilafranca i la connex

Aquesta previsió confirma que la Generalitat ha assumit que la capital de l’Alt Penedès ha de ser un nus important del trànsit ferroviari a Catalunya.

La Generalitat ha tret a exposició pública el projecte de l’Eix Transversal Ferroviari que uniria Girona amb Lleida per ferrocarril. La documentació a exposició pública conté informació sobre la planificació infraestructural de ferrocarril a Catalunya. Entre aquesta informació cal destacar la previsió que Vilafranca tingui una estació de trens regionals l’any 2010.

Segons les previsions d’aquest estudi cinc trens regionals per hora i sentit serien els que circularien per la nova línia d’ample europeu, actualment en construcció.

A més, en el projecte del nou eix transversal ferroviari també s’hi pot veure que la Generalitat té prevista per abans del 2026 la nova línia de rodalies entre Vilafranca i Vilanova.

Justament dimecres el conseller de Política Territorial i Obres Públiques Joaquim Nadal va anunciar l’inici dels tràmits per al quart cinturó ferroviari, reclamat des de fa anys pels municipis de la segona corona metropolitana, per abans de final d`any.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar que el govern iniciarà els tràmits per a l`estudi informatiu del projecte. Aquest estudi definirà el traçat concret de la línia de tren, que connectarà Mataró amb Vilanova passant pel Vallès Oriental, l`Occidental, el Baix Llobregat, l’Alt Penedès i el Garraf.

Nadal no va concretar quina és la data prevista per a l`inici de les obres i l`entrada en servei de la nova línia fèrria. En tot cas, va afirmar que el calendari serà «més curt» que el de l`eix transversal ferroviari -que s`ha de començar a construir d`aquí a cinc anys i estar acabat el 2020-, perquè, en aquest cas, «hi ha trams ja construïts» i menys quilòmetres de via. L`anell ferroviari entre Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova aprofitaria part de la línia de Rodalies. Per completar-lo, faltarien els trams Mataró-Granollers, Martorell-Terrassa i Vilafranca-Vilanova i reformar enllaços i connexions en algunes estacions.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: