Els nous viatges de bus exprés a la comarca no són suficients per a les associacions d’usuaris
La plataforma Promoció pel Transport Públic (PTIP) assegura que la majoria d’aquests nous viatges ja hi eren a l’estiu, però com a expedicions de reforç.
A partir d’aquest setembre, el Departament de Territori amplia les expedicions de bus interurbà a diverses línies de la comarca. Des d’aquesta setmana la línia e6 Vilafranca – Barcelona, per exemple, començarà a fer vuit viatges més d’anada i sis més de tornada. Aquest canvi recent, però, no satisfà a les plataformes d’usuaris de la comarca, les quals creuen que no és suficient. Des de l’associació Promoció pel Transport Públic, el seu delegat a l’Alt Penedès, Albert Parès, assegura que la majoria d’aquests nous viatges ja hi eren a l’estiu, però com a expedicions de reforç.
La modificació de les línies exprés no sols arribarà a Vilafranca. A partir del 8 de setembre, l’e18 Sant Sadurní – Barcelona farà cinc viatges més d’anada i de tornada en hora punta. A més, es reforçarà l’oferta del cap de setmana, de dos a cinc viatges per sentit. Durant la mateixa data també s’ampliarà el servei exprés e27 Sant Llorenç d’Hortons – Gelida – Barcelona, amb set viatges més en cada cas, de dilluns a divendres. La de Sant Llorenç és una línia que s’incorpora a la xarxa d’autobusos ràpids Exprés.cat. Des de l’associació PTP ho valoren de forma positiva, tant per Sant Llorenç, com per Gelida i, fins i tot, Sant Sadurní.
En els últims temps, molts usuaris del transport públic han deixat d’utilitzar la Renfe per passar-se al bus, fent necessari l’augment de l’oferta cap a Barcelona. Tot i això, molts cops, els bussos també es troben amb problemes, com les retencions a la carretera, especialment l’AP-7.
Precisament aquest dimarts a Vilafranca, el bus exprés que havia de venir de Barcelona les 17:15 h no ha arribat a l’hora, a causa de l’incendi d’un cotxe a l’autopista, que ha provocat retencions de més de 7 quilòmetres. La incidència ha fet que els usuaris d’aquest bus i el que havia de venir a les 17:45 h s’ajuntessin, formant una llarga cua.
Des de les associacions d’usuaris creuen que el problema del trànsit no té una solució a curt termini. Tot i això, a poc a poc van fent-se canvis.
També s’han posat en marxa noves línies. La de El Vendrell – Barcelona, que ofereix quatre expedicions per sentit de dilluns a divendres feiners amb entrada per l’avinguda Diagonal de Barcelona. O la de Calafell-Barcelona, que passa per Segur de Calafell, Cunit i Cubelles i ofereix quatre expedicions per sentit els dies laborables amb entrada per la Gran Via.