L’Escola d’Enoturisme celebra el seu desè aniversari amb una jornada sobre turisme regeneratiu
Després d’una dècada, l’escola té el repte de posicionar-se com a centre de referència a nivell estatal i internacional.
Vilafranca celebra durant tot el novembre el Mes de l’Enoturisme amb diverses activitats, una d’aquestes ha estat organitzada per l’Escola d’Enoturisme de Catalunya que justament celebra 10 anys de vida. Coincidint amb aquesta celebració, s’ha dut a terme al Vinseum la primera jornada d’enoturisme i sostenibilitat. La gerent de l’Institut Municipal de Formació de Vilafranca, Ester Garcia, explica que el centre vol anar més enllà de l’activitat curricular i proposava aquesta jornada per tal de posar el focus en el canvi de paradigma cap a un turisme regeneratiu.
Una de les ponències de la jornada era la del CEO de Forum Natura i biòleg ambiental especialitzat en la Gestió i Innovació Sostenible de Destinacions Turístiques, Arturo Crosby, que va introduir el concepte de turisme regeneratiu. Crosby donava alguns exemples d’accions que ajuden a complir amb un turisme regeneratiu. Unes accions que Crosby considera que es poden aplicar també al nostre territori i a l’enoturisme en general.
Després de la ponència sobre el turisme regeneratiu tenia lloc una taula rodona sobre bones pràctiques en el pas del turisme de volum al turisme de valor. Sobre això parlava Jordi Carrillo, fundador de Travelàdic. Yonka Agalova, CEO de l’agència de viatges My Story Travel, parlava de la situació actual del turisme de masses i els seus aspectes negatius.
La jornada va acabar a la tarda amb l’acte d’entrega de diplomes pels alumnes que es graduen enguany al centre com a part de la celebració del desè aniversari de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. Allà el director de l’Escola, Gerard Domingo, parlava dels reptes de futur. Domingo recordava també que el gran repte assolit en aquests 10 anys ha estat passar a ser Centre de Formació Professional Integrada.










