
Vilafranca impulsa el primer Mes de l’Enoturisme, amb activitats durant tot el mes de novembre
Amb la voluntat de consolidar-se com a capital del vi català, Vilafranca impulsa la celebració del Mes de l’Enoturisme.
La regidora de Turisme, Gemma Romeu, ha explicat en una roda de premsa celebrada aquest dimarts a l’Enològica, que la iniciativa vol situar la ciutat «al nivell de les grans destinacions enoturístiques internacionals», com Bordeus, Napa Valley, la Toscana o Marlborough.
El Mes de l’Enoturisme inclou un programa divers durant tot el mes de novembre que combina tastos, jornades, esdeveniments culturals i actes institucionals. Algunes de les propostes ja se celebren habitualment i d’altres estan creades especialment per a l’ocasió. Entre les activitats que s’inclouen sota el paraigua del Mes de l’Enoturisme hi haurà les primeres Jornades d’Enoturisme i Sostenibilitat, el Simposi d’Agricultura Ecològica, el desè aniversari de l’Escola d’Enoturisme, el Most Festival o la Fira del Vi Novell.
Des del Vinseum, el seu director Xavier Fornos ha destacat que el Most festival i la Fira del Vi Novell, esdeveniments impulsats pel museu, són dos clars exemples de com «la cultura i el vi van de la mà». A més, l’equipament commemora el primer aniversari de la seva reobertura definitiva i vol atraure més visitants.
Pel que fa a l’Escola d’Enoturisme, la celebració del desè aniversari servirà per posar sobre la taula «el paper formatiu i professionalitzador que juga el centre en el sector». Ho explica el director de l’escola, Gerard Domingo.
Totes les activitats es poden consultar al web mesenoturisme.vilafranca.cat.
Comentaris