Els Wine Bars es consoliden com una alternativa i complement a les visites tradicionals
Els Wine Bars ajuden a la supervivència dels cellers
La pandèmia va canviar molts hàbits, molts ells de caire social. I si bé abans la tònica era anar a prendre alguna cosa dins d’un bar, la Covid-19 va fer que tothom intentés trobar-se, durant molt de temps, en exteriors, també a l’hivern. A partir d’aquí, els cellers van reinventar-se i van començar a obrir els denominats Wine Bars, oferint la possibilitat de tastar vins i caves a l’exterior, envoltats del paisatge penedesenc. Ara, cinc anys després, aquests Wine Bars no només no han desaparegut sinó que s’han convertit en una alternativa i també complement a les ofertes dels cellers.
Al Consorci els consta que el públic dels Wine Bars és sobretot local, entenent com a local penedesencs i també de l’àrea metropolitana que valoren conèixer nous espais i productes de forma més informal, sense necessitat de fer una visita al celler. L’oferta de vins i caves i de gastronomia també cada cop és més completa.
Tot plegat fa que ara mateix a la pàgina web de Turisme Penedès la secció de Wine Bars estigui en el top 10 de pàgines més visitades, sobretot en la temporada que va de març a juny i de setembre a novembre. Un dels Wine Bars del Penedès és el d’Albet i Noia, que obre cada dia les seves portes per oferir propostes enogastronòmiques de qualitat maridades amb els seus vins i escumosos.
De Wine Bars també n’hi ha d’urbans com ara la taverna del Vinseum, que cada cop té més adeptes. El seu responsable, Enric Santiesteban, celebra que el 2021 la junta de Vinseum decidís que la taverna fos gestió pròpia després d’uns anys de licitacions diverses. L’objectiu és sempre divulgar la cultura del vi catalana.
Santiesteban també anima a tots els restauradors del Penedès a conèixer nous elaboradors per poder vendre millor els vins i caves del territori
Cal recordar que la taverna del Vinseum va guanyar aquest passat mes de maig el premi Cartaví 2024 en la categoria de millor Wine Bar de Catalunya.
Fotografia: turisme Penedès