El temple del Molí d’en Rovira celebra la tradicional Festa del Pilar
Enguany, coincidint amb dissabte, es feia l’habitual missa solemne a les onze del matí, que va omplir l’església de gom a gom.
Com ja és tradicional, cada 12 d’octubre la Comunitat de Germanes de la Caritat de Santa Anna de Vilafranca del Penedès celebra la festivitat de la Mare de Déu del Pilar, titular del Temple del Molí d’en Rovira.
Enguany, coincidint amb dissabte, es feia l’habitual missa solemne a les onze del matí, que va omplir l’església de gom a gom. La celebració comptava amb l’acompanyament d’un cor que cantava la ‘Missa Baturra’. El conjunt estava format per familiars i amics de la Comunitat de Germanes, així com persones amb arrels aragoneses.
Durant l’eucaristia, també es va oferir un record i menció a totes les senyores i germanes residents a la Comunitat difuntes des durant el darrer any.
En finalitzar la missa, la Casa de la Mare Ràfols, ubicada al costat del temple, va obrir les portes per a tothom qui la volgués visitar de manera gratuïta.
La Comunitat de Germanes residents al Molí d’en Rovira són presents a Vilafranca des de l’any 1929, i anualment commemoren la seva festa gran el 12 d’octubre. La data fa referència a l’arribada de Mare Ràfols i altres germanes a Saragossa el 1804, quan van pregar a la Mare de Déu del Pilar per demanar protecció i ajut per a la seva missió.