Corpinnat manté el compromís d’exigència en una verema de dificultat extrema
Aquest dijous s’ha celebrat la tercera edició de la Nit de Verema Corpinnat al celler Sabaté i Coca.
El president de Corpinnat, Ton Mata, ha recalcat la trajectòria de 7 anys des que estan constituïts com a Marca Col·lectiva de la Unió Europea i 5 anys des que van sortir les primeres ampolles al mercat, assenyalant que Corpinnat és una realitat consolidada.
Mata assenyalava que si Corpinnat fos una D.O. seria la quarta catalana en volum de negoci, la vuitena en número d’ampolles, la primera en valor mig per ampolla i la última en rebre ajuts i subvencions.
També deixava palès que dóna la sensació que Corpinnat no existeix per a l’administració, fent al·lusió a que no els convoquen a les taules sectorials i la manca de subvencions.
Quant a la collita 2024, el president ha fet referència a la situació d’extrema sequera que pateix el Penedès i que ha provocat una escalada general de preus. Des del 2018 ha augmentat un 47% el preu mínim reglamentat que en la present campanya s’ha establert en 88 cèntims/Kg, tot i que finalment el preu mig pagat per Corpinnat aquest any s’ha situat en un euro i quinze cèntims el Kg.
Per la seva banda, el membre de Corpinnat, Marcel Sabaté, va explicar que la verema d’enguany ha estat molt escassa, de fins a un milió de quilos menys, respecte l’any passat, motiu pel qual un 40% de la producció de Corpinnat és amb vinya pròpia i un 60% amb raïm adquirit.
Per això els cellers que participen de la marca col·lectiva se sumen a la constitució d’una comunitat de regants, que garanteixi una producció de supervivència.
D’altra banda Ton Mata ha explicat que el projecte Corpinnat és atractiu per a altres elaboradors que han presentat la sol·licitud per formar-ne part i ha avançat que properament noves empreses s’aniran auditant i aniran formant part d’aquest projecte.