Dijous, 10 d'octubre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
Adif adjudica la redacció del projecte per integrar el ferrocarril a Vilafranca

Adif adjudica la redacció del projecte per integrar el ferrocarril a Vilafranca

Adif ha adjudicat la redacció del projecte de construcció de les actuacions per millorar la integració urbana del ferrocarril a Vilafranca amb un pressupost d’1,46 milions d’euros.

D’aquesta manera, es desenvolupen les accions programades al conveni subscrit el juliol de 2023 entre Adif, Adif Alta Velocitat i l’Ajuntament de Vilafranca.

El compromís d’Adif per assolir una integració millor de línies ferroviàries ja en explotació al seu pas per nuclis urbans, s’emmarca en “l’estratègia de crear infraestructures més permeables, sostenibles, resilients, reduint a més els possibles impactes mediambiental i acústic”, entre altres objectius.

L’àmbit d’anàlisi i actuació es correspon amb el recorregut de la línia d’amplada convencional Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders i la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona, ​​al tram comprès entre el Pont de Moja i l’Avinguda de la Pelegrina.

Amb l’objectiu de seleccionar una solució més eficient i amb millor encaix a la trama urbana, es redactarà un estudi de solucions tècniques que inclourà una sèrie d’actuacions principals.

– Un nou cobriment de les dues línies, entre l’actual Pont de Moja i el tram ja cobert.

– La coberta de part del recorregut de la línia convencional a la zona de l’estació contigua a l’edifici de viatgers.

– La millora de l’accessibilitat a l’estació actual entre el nivell vestíbul i la zona d’andanes.

– La disposició de diferents trams de pantalles acústiques a zones sensibles entre el carrer Mossèn Trens
i l’Avinguda de la Peregrina, així com al Parc del Poble Nou.

Un cop estudiades i aprovades per Adif les possibles solucions constructives recollides a l’estudi, es redactarà un projecte bàsic i un projecte constructiu.

 

El projecte bàsic inclou tots els sistemes ferroviaris; com el cobriment de les vies, els sistemes d’electrificació i energia; els elements de seguretat i protecció civil, els accessos a les andanes i nous passos transversals; l’anàlisi dels serveis urbans existents; i la localització de pantalles acústiques i els elements necessaris per adequar l’obra civil a les noves propostes.

El contracte, adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Ingerop T3 i Barcelona Engineering Workshop, compta amb un termini d’execució de 30 mesos, dels quals 18 corresponen a la redacció del projecte i la resta a tasques de suport a fase d’obres.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: