Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els petits negocis afronten la digitalització amb el repte de combinar-la amb la proximitat

El Departament d’Empresa de la Generalitat està distribuint 15 milions d’euros per impulsar la digitalització del comerç local a través d’una partida dels fons Next Generation.

L’objectiu és accelerar la dinamització d’un sector que ha de trobar l’equilibri entre la venta de proximitat i la gairebé obligada presència en el mon digital.

La pandèmia, amb el canvi de comportament dels consumidors, i la digitalització accelerada de molts processos ha fet que molts negocis petits es vegin amb gairebé obligada necessitat de transformar-se amb més presencia digital sense deixar de banda la proximitat de la seva atenció.

Des de l’associació de comerciants el Centre Vila expliquen que fa nou anys van impulsar la targeta Vilafranca Comerç, que asseguren que va ser un primer pas cap a la digitalització ja que obligava als negocis que s’hi adherien a tenir ordinador, internet i el software adequat en un moment en el qual només ho tenien les grans cadenes. Segons el copresident del Centre Vila, Fèlix Hill, ara s’ha de fer un pas més.

Pel que fa a les ajudes, els comerços les dediquen especialment a dues activitats

Fèlix Hill reconeix que hi ha algunes botigues que els hi costa més activar la venda online o fins i tot les xarxes socials perquè tenen la clientela fidel de tota la vida, sovint d’una edat més avançada, i creuen que amb la venda presencial ja en tenen prou i, a més, els costa trobar el temps per formar-se.

També des del Centre Vila, Yolanda Lezcano valora el pas que van fer de la targeta de fidelització i creu que el repte és trobar l’equilibri entre la digitalització i la proximitat.

Des de Júlia Moda Íntima reconeixen la necessitat de posar-se al dia amb la digitalització sempre conservant la proximitat

Des de la botiga IMDIC, Imma Morató explica que la seva marca mare, Only,ja fa tota la feina de digitalització i que ella intenta fer promoció per instagram, tot i que sempre hi ha reptes pendents.

Finalment des de la botiga Pallerola apunten que, tot i saber que és important, els costa fer el pas per tenir una botiga online. Ens ho explica Maria Antonia Turza.

Des de la Pallerola lamenten, a més, que, en estar sota les voltes, no els arriba bé la connexió d’internet des de fa molt de temps i provoca problemes perquè sovint no poden cobrar amb targeta.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: