Divendres, 1 de Juliol de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Es preveuen uns 400 desplaçaments diaris a l’itinerari entre Vilafranca i els Monjos

Després d’acabar el primer tram de l’eix, els treballs de l’anomenat tram 4, de l’hotel fins al terme de Santa Margarida i els Monjos, superant l’entrada a l’autopista AP-7 amb un pas soterrat.

Després d’acabar el primer tram de l’eix, des de la rotonda de les palmeres de l’Avinguda Tarragona fins a l’hotel Air Penedès, els treballs de l’anomenat tram 4, de l’hotel fins al terme de Santa Margarida i els Monjos, ja han finalitzat. Són 400 metres de carril amb paviment diferenciat per al trànsit de vianants i de bicicletes. Disposa d’enllumenat tipus led que entrarà en breu en funcionament i d’una àrea de descans amb bancs, arbres i papereres. Els treballs han tingut un pressupost 451.786,06 euros, subvencionat pel FEDER amb un 25%.

Aquest tram ha estat especialment complicat perquè ha hagut de superar l’accés a una via d’alta capacitat com l’AP-7 tot garantint la seguretat dels usuaris de l’itinerari.

El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Vilafranca Francisco Romero destaca que en els darrers anys s’ha habilitat un 25% més de carril bici amb la voluntat de reduir emissions de CO2, fer front al canvi climàtic i millorar la qualitat de vida de la ciutadania. Una tasca a la qual se li vol donar continuïtat amb noves actuacions.

Romero també posa el focus en la previsió i la recerca de finançament, alineant les estratègies europees amb les necessitats locals.

Després de completar el tram 4, el proper pas serà continuar amb la construcció de l’eix al terme municipal de Santa Margarida i els Monjos, unes obres que ja han arrencat i que es preveu que acabin a finals d’any. Un cop estigui acabat l’itinerari complet, es preveu que es facin uns 400 desplaçaments diaris per aquesta via.
Aureli Ruiz és el regidor de Projectes estratègics i Mobilitat de l’Ajuntament de Vilafranca.

Ruiz recorda, a més, que hi ha més de 2.000 persones que treballen als polígons de la banda sud de Vilafranca i que, per tant, l’itinerari té un nombre d’usuaris potencials molt elevat.

Els itineraris formen part del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, en la línia d’ampliar espais per a la mobilitat a peu, en patinet i bicicleta i reduir l’ús del vehicle de motor.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: