Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El suport emocional als joves i adolescents és clau en aquesta època de Covid

La pandèmia ha afectat tota la societat, i els joves i adolescents han patit els confinaments i tancaments del sector educatiu. Una situació que se’ns dubte ha afectat també la seva salut emocional.

Aquest passat mes de setembre el Servei de Joventut de l’Ajutament engegava un Espai d’Escolta Emocional que es vehicula des del Siaj amb una psicòloga que aten els i les joves que s’hi acosten.

Com explica el regidor de Joventut, Miquel Medialdea, feia uns tres anys que estaven estudiant aquesta possibilitat que ha quallat ara en aquest servei d’assessorament que se suma als altres que s’ofereixen ja des del Siaj. Es va considerar que treballar el benestar emocional era interessant en in moment com l’adolescència i la joventut en que hi ha moltes transicions i canvis a nivell personal, educatiu, laboral o familiar.

D’aquesta manera, es compta amb una psicòloga que els pot escoltar i orientar-los si cal. Rose-Hélène Grima condueix aquest espai, i explica que la confidencialitat i poder parlar de tot el que preocupi als joves és bàsic, amb la intenció d’ajudar a empoderar els i les joves.

L’adolescència és una època important en el creixement personal de les persones, i poder parlar amb llibertat de qüestions que els preocupen pot ajudar a prevenir problemàtiques posteriors.

En el cas dels infants i joves, també han patit el confinament i els aïllaments fruit de la Covid a les escoles i instituts. Tot un seguit de situacions que tenen repercussió i conseqüències a nivell social i educatiu. Cal afegir-hi també la incertessa que es viu aquests darrers mesos en el dia a dia. Tot plegat crear una certa por entre els més petits. Sandra Giménez és psicòloga i oferia aquesta setmana una conferència divulgativa a la comunitat educativa de l’escola Mas i Perera.

Aquestes pors i incertesses estan ara provocant moltes ansietats i baixada d’estats anìmics, que poden acabar provocant a llarg termini altres afectacions en la salut mental i emocional.

Una situació similar apuntava l’orientadora educativa de l’Institut Eugeni d’Ors Rosa Tolós, remarcant que ja partim d’una societat que podria tractar millor les situacions de salut emocional. La pandèmia ha agreujat situacions ja latents.

La rigidesa provocada per la pandèmia en els centres d’ensenyament el curs passat va marcar els alumnes, amb grups bombolla i patis sectorialitzats per exemple. En els instituts s’hi suma que són edats en que hi ha molts canvis i s’afegeixen moltes exigències a nivell social i educatiu.

En tots els casos es considera important poder atendre de la millor manera la diversitat que hi ha a les aules, i les diferents realitats de cada centre.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: