Dimecres, 14 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els carrers de Cal Bolet i Gral. Cortijo intercanviaran el sentit de circulació el 17 de juliol

El consistori preveu que aquesta reordenació disminueixi el volum de trànsit en aquesta àrea en un 30%, millorant la seguretat per a vianants i conductors i reduint les emissions de CO2 al Centre.

L’Ajuntament de Vilafranca ha decidit canviar el sentit de circulació dels carrers Cal Bolet i General del Cortijo per pacificar l’entrada al Centre Urbà. A partir del 17 i 18 de juliol, el carrer General del Cortijo es convertirà en via d’entrada al Centre de la Ciutat, mentre que el carrer Cal Bolet es destinarà a la sortida. Durant aquests dies, es modificarà la senyalització vertical i horitzontal per adaptar-se als nous sentits de circulació. Els semàfors i altres canvis de sentit es posaran en marxa el mateix dia 17, amb senyalització temporal a totes les cruïlles per advertir els conductors.

Pel que fa al carrer Cal Bolet, el tram afectat s’estén entre la rambla Nostra Senyora i el carrer Amàlia Soler. En el cas del carrer General del Cortijo, el canvi inclourà també el carrer Camp del Cellerot, dirigint el trànsit de l’avinguda d’Europa cap a l’avinguda de Tarragona.

Pacificació del trànsit al centre
Aquesta mesura, que forma part del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, té com a objectiu reduir el trànsit al centre, especialment a la rambla Nostra Senyora i el pas de vianants entre la rambla Sant Francesc i la plaça del Penedès, on sovint es formen llargues retencions. Es preveu que aquesta reordenació disminueixi el volum de trànsit en aquesta àrea en un 30%, millorant així la seguretat per a vianants i conductors, i reduint les emissions de CO2 al Centre de la Ciutat.

El regidor d’Espai Públic, Mique Medialdea, expressa que cada dia creuen el pas de zebra que connecta la rambla de Sant Francesc amb la plaça del Penedès uns 8.000 vehicles i uns 5.000 vianants. El consistori creu que els nous sentits de circulació facilitaran l’accés a l’aparcament soterrat de la rambla Sant Francesc/plaça Penedès.

Alteracions en les línies del bus urbà
Aquests canvis també alterarà el funcionament del bus urbà. D’aquesta manera, s’introduiran canvis en les rutes i parades de les línies L1 i L2, que augmentaran la cobertura i el nombre de parades, millorant el servei de transport públic. Tot això estarà sotmès en una fase de prova pilot que s’allargarà durant 3 mesos.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: