Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els primers mesos de ‘Vilafranca aprop’ reforcen la necessitat de digitalitzar el comerç local

La plataforma de comerç digital es va engegar a finals de novembre, i en aquests moments hi participen 54 establiments amb alguns altres en llista d’espera.

A finals de novembre es posava en marxa la plataforma de comerç electrònic ‘Vilafranca aprop’, una aposta per reforçar el comerç de proximitat en unes èpoques complicades tant per la situació de pandèmia com per les seves conseqüències en l’economia. Obrir-se a nous mercats i oferir una eina actual per continuar sent competitius eren dos dels objectius que es plantejaven en un primer moment des de l’Ajuntament i en col·laboració del comerç de la vila. Ara, passades les festes de Nadal i després d’uns mesos de funcionament, el regidor de promoció econòmica de l’Ajuntament, Joan Manel Montfort, en remarcava l’esforç per ajudar a la digitalització del comerç de la vila, i feia una valoració positiva tot reconeixent que és un projecte encara en construcció.

Ara per ara hi ha 54 comerços actius a la plataforma, i 544 clients registrats. En aquests mesos de funcionament s’han fet 11 comandes, on han participat 16 comerços, i s’han facturat més de 1.000€. Montfort apunta que això significa que el 30% dels comerços participants han fet alguna venda a través de la plataforma.

Apuntar-se a la plataforma no té en principi cap cost per el comerç, i Montfort considera que és una bona oportunitat per ampliar la visibilitat del negoci. Un dels comerços que té els seus productes dins del Market Place és Joguines de Fustes, el seu responsable Xavier Mestres creu que encara falta fer molta promoció.

Mestres creu que falta més varietat de productes i que més comerços de la Vila s’animin. Però està convençut que es tracta d’una eina que pot ser molt útil.

La tipologia dels usuaris de la plataforma és diversa, i gairebé més de la meitat dels qui estan registrats són de fora de Vilafranca. Amb clients per exemple de Mataró, Terrassa o Madrid. Pel que fa als productes, com en la majoria de market place, més de 90% estan relacionats amb establiments d’alimentació.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: