Dijous, 26 de Maig de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Supermercats i botigues d’alimentació estableixen mesures preventives davant el Covid-19

La pandèmia ha obligat supermercats i botigues d’alimentació a prendre mesures preventives contra el contagi, tant adreçades als seus treballadors i treballadores com a la seva clientela.

El Grup Bon Preu ha reduït l’horari i ara obre de 9 del matí a 8 del vespre. A més, es tanca una hora, de 3 a 4, per efectuar feines de neteja i desinfecció de les botigues i per evitar que els torns de treball coincideixin.
Josep Enciso és el gerent de l’establiment H19 de l’Esclat a Vilafranca.

En relació encara amb la plantilla, la direcció del Grup Bonpreu ha consensuat conjuntament amb els sindicats, una prima de 200€ pels contractes de 40h/setmanals i proporcional per a la resta de personal. D’altra banda, s’ha establert un servei telefònic gratuït d’informació, assessorament i orientació sanitària en relació al Covid-19.

Pel que fa a la clientela, l’ús de guants i la senyalització de les distàncies de seguretat són les principals mesures que s’apliquen. Des de l’Esclat fan una crida a la compra responsable i insisteixen en què el subministrament està garantit.

També el grup Ametller Origen ha adaptat el seu funcionament a l’estat de l’alarma per la pandèmia de coronavirus tot garantint la normalitat del seu servei. Les diferents línies de negoci, el camp, la logística, els obradors i els punts de venda, segueixen actius tot i que s’han pres mesures per protegir els treballadors i treballadores. En tots els àmbits hi ha guants, mascaretes i gel higienitzant, s’han extremat els protocols de neteja i desinfecció i, al camp, s’han establert distàncies mínimes de seguretat, entre altres accions.
Anna Figueras és la directora de recursos humans del grup Ametller Origen.

Pel que fa a la clientela, també s’apliquen mesures amb l’objectiu d’evitar la propagació del virus als punts de venda. És obligatori l’ús de guants de plàstic, que estan a disposició dels clients i l’aforament dels locals està limitat per garantir la distància de seguretat adequada.

La directora de recursos humans explica que funcionen amb certa «normalitat». Finalment, Figueras destaca que després d’uns dies de molta intensitat, amb compres exagerades a l’inici del període d’estat d’alarma i una segona etapa de baixada dràstica de l’activitat, ara sembla que «les coses estan més assentades».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: