Dijous, 18 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ERC proposa una línia de bus als polígons

ERC proposa un estudi de viabilitat per impulsar el transport públic entre els polígons industrials i els nuclis de Vilafranca, Olèrdola i Santa Margarida i els Monjos.

Esquerra Republicana proposa que, des de Vilafranca, Olèrdola i Santa Margarida i els Monjos, es tiri endavant un estudi de viabilitat econòmica per tal d’avaluar la implementació de transport públic que enllaci els polígons industrials dels tres municipis.
La proposta vol donar resposta a una necessitat de treballadors i treballadores ja que no existeix cap transport públic que uneixi els centres residencials amb els polígons industrials.
La regidora d’ERC Vilafranca Mònica Hill parla de “donar la volta a l’actual model de mobilitat” i proposa una línia d’autobús.

La moció que es presentarà als tres municipis està fonamentada en base els estudis de mobilitat consultats, on es constata que els principals desplaçaments de l’Alt Penedès es realitzen entre els municipis de Vilafranca del Penedès, Santa Margarida i els Monjos i Olèrdola, sent les hores de màxim flux de vehicles les que corresponen als horaris d’inici i finalització de la jornada laboral.

Per tot plegat, els representants d’ERC demanen tirar endavant l’estudi de viabilitat.

Des d’ERC es considera que l’actual i l’antic traçat de la N-340 és l’eix comunicacional directa que permet la mobilitat viària entre els polígons industrials dels tres municipis i les zones residencials. Un fet que permetria establir aquestes línies de transport públic que enllacessin les zones industrials de Vilafranca amb el polígon industrial Estació de Mercaderies, el Domenys I i II, a Olèrdola els polígons de Clot de Moja i de Sant Pere Molanta i a Santa Margarida i els Monjos, el polígon industrial Casa Nova i El Pla de l’Estació.
Per altra banda la moció republicana també posa de manifest la necessitat de potenciar el transport públic, ja que és més eficient, menys contaminant i representa una millora en la circulació en unes infraestructures que ja pateixen força congestió.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: