Dissabte, 4 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La D.O. Penedès ha presentat a Barcelona el seu Pla estratègic per aquests propers anys

Incrementar els nivells de qualitat, comercialització i rendibilitat dels vins és l’objectiu que s’ha marcat la Denominació d’Origen Penedès per als propers quatre anys, en el marc de les conclusions del Pla Estratègic en el que han estat treballant darrerament.

Francesc Pascual, president de la D.O. Penedès, ha explicat que s’han centrat en quatre pilars fonamentals que han de caracteritzar els vins del Penedès. La diversitat, la qualitat percebuda, la cultura del vi i la promoció i la comunicació.<br />Per tal d’aconseguir-ho ja s’ha reduït la producció d’ampolles un 40 per cent respecte l’any 2005. En total s’han comercialitzat uns 20 milions de litres en més 120 països on hi destaquen Regne Unit i Alemanya, el que ha suposat més de 160 milions d’euros en facturació.<br />Aquesta exposició d’intencions per els propers anys s’ha fet aquest matí a Barcelona, aprofitant també per donar a conèixer les xifres del darrer any i la presentació dels nous vins Penedès. Com explica Francesc Pascual, és la 14ena edició d’aquesta presentació dels nous vins de la D.O, que permetrà conèixer més de 150 nous productes.
Pascual ha recordat també que la regió vinícola del Penedès té més de 50 anys d’història, i que es vol aprofitar també per donar a conèixer aquesta experiència i tradició.

La D.O Penedès té unes 3.000 hectàrees inscrites que donen raïms amb unes característiques que compleixen les exigències de qualitat que s’estan buscant per fer els millors vins. La presència dels vins de la D.O Penedès en més de 120 països converteix aquesta denominació en la més important de les existents a Catalunya.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: