Dimarts, 7 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El govern de la Generalitat podria aprovar demà les obres per completar l’eix Diagonal, per unir Vilanova i Manresa acabant la C-15

Segons ha pogut saber Ràdio Vilafranca, demà està previst que el Govern de la Generalitat aprovi les obres per completar aquest eix viari, de 67 quilòmetres i que es basa en les actuals C-15 i C-37.

El projecte, pel que te a veure a les nostres comarques, ha de representar la finalització de la C-15, i és d’esperar també que el seu desdoblament, ja que cal recordar que el projecte parla d’autovia.<br />Les obres haurien d’iniciar-se el primer trimestre de 2009, i poder estar finalitzades entre 2011 i 2012, amb una inversió de 423 milions d’€. Com explicava el diputat penedesenc del PSC Roberto Labandera, es tracta de que el Govern autoritzi a GISA a iniciar els tràmits de licitació d’aquestes obres.

Aquest eix diagonal permetrà doncs millorar les comunicacions de Vilafranca, i l’Alt Penedès, amb Vilanova i el Garraf per una banda; i amb Igualada i l’Anoia per l’altra. <br />De Vilafranca a Vilanova el traçat és tipus autovia, amb dos carrils per sentit, i completament nou entre Canyelles i Vilanova, on enllaça amb l’autopista Pau Casals. El projecte soluciona també el traçat a Canyelles, que era un punt conflictiu del traçat; i finalitza l’obra entre Vilafranca i Puigdàlber, una actuació que estava pendent des de fa força anys. A Canyelles es construeixen dos túnels que allunyen el traçat de la zona industrial; i a Vilafranca s’enllaça també amb l’AP-7.

De Vilafranca fins a Puigdàlber la carretera és d’un carril per banda, i després ja es manté el traçat actual.<br />Labandera apuntava que no es descarta que en un futur es pogués desdoblar més parts del traçat, però que es considera que amb l’entrada en funcionament en un futur de la nova N-340, que recordem ha d’enllaçar Vilafranca amb Abrera, ja es considera que es descongestionarà part de la circulació de l’Eix Diagonal.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: