Els Castellers de Vilafranca ja han incorporat el casc en els assaigs
L’ assaig de dimecres a Cal Figarot representarà un abans i un després per a la colla i sobretot per als infants dels Verds. Va ser el primer assaig de la colla en que els anxanetes i acotxadors van començar a utilitzar el casc casteller. Inicialment, els Castellers de Vilafranca participaven en l’ estudi per implantar el casc en la modalitat de no utilitzar-lo, però la tràgica mort patida pels Capgrossos de Mataró els ha fet repensar la seva decisió i han decidit participar a l’ estudi de manera activa.
Ara, els Verds enceten un període d’adaptació al casc casteller que inicialment es provarà als assaigs i quan la colla valori que l’ adaptació per part dels nens i nenes ja és correcte, es provarà a plaça.
El sots president dels Verds, Jordi Carbonell, encara no ha volgut donar una diada en que això es concreti. Això sí, l’ estudi demana que el casc s’utilitzi tant als assaigs, com a les diades castelleres.
Les sensacions dels infants que han provat el casc són diverses però segons Carbonell no es trobaven massa molestos amb aquest nou element.
A banda de les 16 colles que inicialment participaven a l’ estudi del casc casteller, arran de la mort de Mataró ara s’han afegit a la iniciativa els Castellers i els Xicots de Vilafranca, la Vella de Valls, els Nois de la Torre, la Jove de Sitges i els Castellers de Sant Andreu de la Barca. La resta de colles encara no s’han reunit per prendre una decisió o estan de vacances, com és el cas dels Minyons.