
El cementiri de Vilafranca disposarà d’un espai dedicat al dol perinatal
Des del grup Aurora celebren la incorporació d’aquest espai, que «ajudarà moltes famílies a tenir un recurs més per sentir-se acompanyades i poder recordar els seus fills i filles».
El proper dimecres 15 d’octubre, coincidint amb el Dia Mundial del Dol Perinatal, es farà la inauguració oficial d’un espai pensat per a les famílies que han perdut els seus fills i filles durant la gestació o poc després del naixement. Serà a les 18.30h al cementiri de Vilafranca.
El nou espai dedicat al dol perinatal és un projecte llargament reivindicat pel Grup d’Ajuda Mútua Aurora, entitat que dona suport, comprensió i acompanyament a les famílies que han passat per aquesta pèrdua.
L’espai està integrat per una olivera centenària, símbol de la vida eterna; una escultura representant el buit que deixa la mort dels nadons i un fragment del poema sobre el dol ‘El centre de la pedra’ d’Anna Gual. D’aquesta manera, Vilafranca fa un pas endavant en el reconeixement i visibilització del dol perinatal, oferint un lloc físic per a la memòria i el consol.
Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a la tasca compromesa de les integrants del Grup d’Ajuda Mútua Aurora i a la col·laboració de l’Ajuntament de Vilafranca amb el suport de tots els grups polítics, que van aprovar una moció presentada per ERC el passat 2021 en la qual es demanava la inclusió d’un espai per al dol perinatal al cementiri de Vilafranca.
Comentaris