L’Oficina Comarcal de Consum gestiona les reclamacions dels usuaris del bus
Des del mes de setembre, l’Oficina Comarcal de Consum està atenent i gestionant queixes i denúncies de les persones usuàries del servei de transport d’autobús de Vilafranca a Barcelona.
Les queixes i denúncies fan referència als freqüents endarreriments i anul·lacions de servei i a l’escassedat d’oferta en les hores puntes, principalment de 6 a 8 del matí. L’Oficina Comarcal de Consum ha traslladat aquestes queixes i denúncies a la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya i ha compartit la problemàtica amb l’Agència Catalana del Consum.
La Subdirecció General de Transport Públic per Carretera i Mobilitat informa que la demanda del servei des del mes de setembre ha augmentat un 40% per la manca de fiabilitat de la línia de rodalies R4, per l’augment de l’ús del transport públic versus el transport privat i pels descomptes tarifaris vigents.
Així mateix, informa s’està negociant amb l’empresa concessionària l’augment del nombre i la freqüència d’autobusos i que, des del 14 d’octubre, s’ha incrementat l’oferta en un 30%.
Des de l’Oficina Comarcal de Consum s’informa que les persones usuàries poden reclamar a l’empresa concessionària la devolució de l’import del bitllet per manca o retard en la prestació dels serveis. En cas de no rebre resposta, poden presentar una reclamació al Consell Comarcal per intentar solucionar el conflicte a través de la mediació en consum o mitjançant la Junta Arbitral de Transport de Catalunya.
Per a més informació, poden contactar amb l’Oficina Comarcal de Consum a través del web www.ccapenedes.cat/consum, trucant al telèfon 93 890 00 00 ext. 114 o per correu electrònic .