Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
L’Oficina Comarcal de Consum gestiona les reclamacions dels usuaris del bus

L’Oficina Comarcal de Consum gestiona les reclamacions dels usuaris del bus

Des del mes de setembre, l’Oficina Comarcal de Consum està atenent i gestionant queixes i denúncies de les persones usuàries del servei de transport d’autobús de Vilafranca a Barcelona.

Les queixes i denúncies fan referència als freqüents endarreriments i anul·lacions de servei i a l’escassedat d’oferta en les hores puntes, principalment de 6 a 8 del matí. L’Oficina Comarcal de Consum ha traslladat aquestes queixes i denúncies a la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya i ha compartit la problemàtica amb l’Agència Catalana del Consum.

La Subdirecció General de Transport Públic per Carretera i Mobilitat informa que la demanda del servei des del mes de setembre ha augmentat un 40% per la manca de fiabilitat de la línia de rodalies R4, per l’augment de l’ús del transport públic versus el transport privat i pels descomptes tarifaris vigents.

Així mateix, informa s’està negociant amb l’empresa concessionària l’augment del nombre i la freqüència d’autobusos i que, des del 14 d’octubre, s’ha incrementat l’oferta en un 30%.

Des de l’Oficina Comarcal de Consum s’informa que les persones usuàries poden reclamar a l’empresa concessionària la devolució de l’import del bitllet per manca o retard en la prestació dels serveis. En cas de no rebre resposta, poden presentar una reclamació al Consell Comarcal per intentar solucionar el conflicte a través de la mediació en consum o mitjançant la Junta Arbitral de Transport de Catalunya.

Per a més informació, poden contactar amb l’Oficina Comarcal de Consum a través del web www.ccapenedes.cat/consum, trucant al telèfon 93 890 00 00 ext. 114 o per correu electrònic .

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: