Diumenge, 23 de juny de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La recuperació de les zones blaves afavoreix la rotació però també genera discrepàncies

Ara és més fàcil trobar aparcament que quan s’havia de posar el disc horari, però la rotació obligatòria cada dues hores – sense possibilitat de seguir pagant en el mateix barri- aixeca controvèrsia

Fa uns dies van tornar a posar-se en marxa les zones blaves de Vilafranca, amb unes 500 places i un preu 1,20 euros l’hora, amb parquímetres més moderns i novetats que han provocat reaccions diverses.

Des de l’associació de comerciants del Centre Vila veuen com a positiu el retorn de la zona blava perquè amb el disc horari que ha funcionat aquests últims vuit mesos no hi havia rotació i això feia que molta gent de fora de la vila no vingués a comprar.

El penedesenc Quim Marcé també creu que les zones blaves serveixen per trobar més aparcament.

Per part de l’associació de veïns i veïnes del centre, veuen també amb bons ulls la mesura però demanen que hi hagi avantatges pel veïnat ja que molts no tenen aparcament i caldria una targeta per a residents. També posen sobre la taula el que creuen que és un dels inconvenients del nou model, que és que no es pot aparcar més de dues hores al mateix barri.

La veïna Sandra Rodríguez preferiria poder continuar pagant durant més de dues hores el dia que ho necessités.

Per part de l’empresa VOPI Aparcaments, la seva gerent, Cristina Martín, explica com les noves màquines són intel·ligents i també mediambientalment més responsables. Pel que fa a les crítiques sobre la rotació obligada al cap de dues hores, Martín defensa la decisió.

El tinent d’alcalde Joan Manel Montfort ha explicat que l’important del nou model és que el control serà de l’Ajuntament i només es pagarà a l’empresa adjudicatària per la gestió, manteniment i vigilància, i, per tant, tindran flexibilitat per fer algun canvi si així s’escau.

Montfort sap que la decisió d’haver de moure si o si el cotxe al cap de dues hores no agrada, però apunta que hi ha alternatives.

A més també hi ha prevista una tercera corona amb aparcaments dissuasius que seran gratuïts.

El govern reconeix que ara hi ha una vuitantena de places menys de zona blava que abans pels canvis urbanístics que s’han produït en algunes zones del centre, però que el numero definitiu s’acabarà de concretar en els propers mesos.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: