Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Vilafranca reclama millores en el servei de bus, més enllà del reforç a l’hora punta

Aquest dilluns s’ha posat en marxa un reforç al servei d’autobús entre Vilafranca i Barcelona entre dos quarts de set i les nou del matí però des de l’ajuntament es considera insuficient.

Aquest dilluns s’ha posat en marxa un reforç al servei d’autobús entre Vilafranca i Barcelona entre dos quarts de set i les nou del matí. El reforç, en forma d’un vehicle addicional, arriba després de mesos de cues, esperes i incertesa entre els usuaris del servei, que en les dues darreres setmanes s’han agreujat a causa de les obres en les infraestructures ferroviàries i els seus efectes sobre la circulació del trens de la línia R4.

La Meritxell Ferrando és de Santa Fe del Penedès i normalment agafa el tren a l’estació de La Granada, però ha decidit provar sort amb el bus.

Per la seva part, la Hanan Amghar és usuària habitual del servei de bus i ens explica que ja fa mesos que es troba problemes. La Hanan comenta que la setmana passada va ser especialment dura.

El reforç que s’ha començat a aplicar aquest matí de dilluns va ser anunciat aquest diumenge a través d’un comunicat per part del Departament de Territori.

Aquest dilluns, el regidor de Mobilitat de Vilafranca Aureli Ruiz ha explicat en roda de premsa que ja fa mesos que des de la Comissió municipal del transport es va detectar un increment d’usuaris del servei de bus provocat «pel deficient servei del tren de rodalies». Per això van reclamar al Departament de Territori reforços en diferents períodes del dia, sobretot a primera hora. Ruiz ha explicat que des de l’Ajuntament van demanar reiteradament una reunió amb el departament. En canvi, diumenge es va fer públic el comunicat sobre el reforç sense que l’ajuntament hagi rebut cap resposta oficial. En qualsevol cas, Ruiz, que ha estat a primera hora a l’estació d’autobusos, considera que el reforç és insuficient.

El regidor de Mobilitat també ha posat l’accent en què el comunicat de Territori parla d’un «augment conjuntural de persones usuàries a causa de les obres del Corredor Mediterrani» i considera que les mesures que s’apliquin per millorar el servei de bus han de ser sostingudes en el temps.

Els usuaris del servei de bus han expressat en els darrers dies la seva indignació a través de les xarxes socials, amb imatges dels busos plens i gent viatjant dreta. Això si aconseguien pujar al vehicle malgrat adreçar-se a l’estació fins a una hora abans de l’hora de sortida.

Des de l’associació per a la Promoció del Transport Públic, el seu delegat al Penedès, Albert Parés, creu que la Generalitat ha de replantejar l’oferta per oferir una alternativa útil i fiable als viatgers.

Des del grup municipal d’ERC han celebrat el reforç anunciat per Territori «per almenys oferir ni que sigui de forma temporal» una resposta a les necessitats dels usuaris. Però el portaveu dels republicans Pere Sàbat ha afegit que «cal que des de l’Ajuntament es pressioni a Renfe per exigir que no s’eliminin trams de tren». Actualment, per les obres del corredor mediterrani només hi ha un tren per hora a Vilafranca i els usuaris es troben que els trens són d’un sol tram, o sigui que només tenen tres vagons enlloc de sis.

A més a més, també arran de les obres del corredor mediterrani, des d’aquest dilluns i fins al 21 de maig, els trens de la línia R4 no efectuaran parada a l’estació de La Granada. Renfe ha establert un servei complementari per carretera entre La Granada i Vilafranca durant tot aquest període. Segons un comunicat de la companyia, també es reforça el personal auxiliar de l’estació «per tal de garantir la informació i assistència als viatgers».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: