Dijous, 23 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els nous projectes turístics del Penedès diversifiquen l’oferta actual

El Penedès promou nous projectes de dinamització que diversifiquen la seva oferta actual i treuen partit del caràcter vitivinícola d’aquest territori.

En aquesta línia, aquesta setmana s’ha presentat al Vinseum la Ruta Urbana del Vi de Vilafranca, un projecte que té com a objectiu donar a conèixer el caràcter vitivinícola de la ciutat «de manera singular, atractiva i innovadora». Amb la nova ruta urbana, els visitants podran recórrer el centre històric i l’eixample vilafranquí a través de nou estacions on es podran observar i conèixer elements d’interès relacionats amb la cultura del vi. El recorregut uneix, a més, dues de les actuacions urbanes més importants dels darrers anys a Vilafranca: la reurbanització del carrer del Comerç i la remodelació i ampliació del Vinseum.

La Ruta Urbana del Vi seguirà l’estela del Camí del Vi, que, des de fa uns anys, posa en relació la Vilafranca urbana amb el seu entorn agrícola.

Les estacions de la Ruta Urbana del Vi estaran ubicades, segons el projecte inicial, a l’Oficina de Turisme, al Vinseum, a la plaça Penedès, a la rambla Nostra Senyora amb el passatge Alcover, al carrer del Casal, a Amàlia Soler davant de l’antiga estació enològica, al carrer del Comerç, també a la intersecció d’aquesta via amb l’avinguda de Barcelona i, finalment, a la plaça de la Creu de Santa Digna, on hi haurà una instal·lació d’uns 50 metres de llarg d’una maqueta simplificada a escala de les façanes del carrer del Comerç i les paraules ‘Vilafranca del Penedès’, fetes amb pedra sorrenca. A cada estació es podrà accedir a un codi QR per obtenir la traducció en anglès, francès i castellà. També es tindrà en compte l’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional.

L’alcalde de Vilafranca apunta que la ciutat va ampliant la seva oferta amb la voluntat d’atraure un turisme de qualitat.

La nova ruta s’afegirà a les ja existents, com la Medieval o la Modernista, que es poden seguir per lliure o amb visita guiada. El projecte té un cost d’uns 320.000 euros i l’ajuntament espera poder finançar-ne una part a través de subvencions. Les estacions es poden anar instal·lant de forma individual però la idea és tenir el projecte enllestit de cara a l’estiu.

Més enllà de Vilafranca, el Penedès continua posicionant-se com a destí turístic amb diversos projectes en marxa: del Penedès Ciclable, que ha obtingut un finançament de 2 milions d’euros dels Fons Next Generation, fins al nou festival Ressons Penedès by Cruïlla, que tindrà lloc a diferents municipis i cellers de la comarca del 28 al 30 d’abril.

Ramon Riera és el president del Consorci de Promoció Turística del Penedès i apunta que Ressons pot ser una gran oportunitat.

D’altra banda, des del Consorci s’està promocionant el turisme de reunions, que cada cop atreu més visitants al Penedès.

El Penedès està diversificant una oferta que aprofita el principal reclam, l’enoturisme, per mostrar també el patrimoni, la cultura i el paisatge, com explica Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística del Penedès.

Les àrees d’autocaravanes i l’oferta relacionada amb el cicloturisme són també fonamentals en la consolidació del Penedès com a destí turístic.

Des del Consorci de Promoció Turística del Penedès volen posicionar el Penedès arreu a través d’una àmplia estratègia de màrqueting digital i amb presència a les fires de turisme. També donen suport als ajuntaments petits a través de la figura d’un tècnic de turisme compartit.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: