Dijous, 22 de febrer de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El tancament de l’oficina de Caixabank al Poble Nou deixa el barri sense atenció presencial

En aquests moments el barri no disposa de cap oficina per atendre la ciutadania, i només hi ha caixers automàtics d’algunes entitats financeres. Una tendència generalitzada arreu de Catalunya

Després que fa uns mesos es formalitzés el tancament de l’oficina de Banc Sabadell al barri de l’Espirall, aquesta setmana s’ha confirmat el tancament de l’oficina que Caixabank tenia al barri del Poble Nou. L’enèsim tancament que es produeix a Vilafranca fruit de la política que les entitats financeres estan aplicant darrerament centralitzant els seus serveis en poques oficines. De fet, de la trentena llarga d’oficines que hi havia a la capital de l’Alt Penedès l’any 2007 en aquests moments ens trobem per sota de la dotzena, i molt concentrades al voltant del centre de la vila.

En aquest cas, el president de l’Associació de Veïns del Poble Nou, Josep Maria Tobella, remarcava el sentiment d’impotència que els genera la situació, ja que no han tingut cap possibilitat de poder parlar-ne per mirar d’aturar la decisió.

Per Tobella és lamentable que es produeixin aquestes situacions, que en el cas del Poble Nou deixen sense cap entitat bancària que presti servei presencial als 9.000 veïns i més d’un centenar de negocis que hi ha al barri.

En aquest sentit el vicepresident de l’Associació, Isidre Barrado, apunta que a l’oficina hi ha uns cartells que avisen del trasllat i millorar el servei; però fent-ho des d’una oficina al centre de la vila i en aquests moments sense que funcioni el caixer que hi ha al Poble Nou.

En el moment que es va fer el tancament de l’oficina de Banc Sabadell al barri de l’Espirall, a finals octubre de 2022, es van fer mobilitzacions que van comptar amb presència de representats polítics de l’Ajuntament. Ara des del Poble Nou, l’Associació de Veïns està estudiant si fer també alguna acció de protesta, però tenen la sensació que no serveixen per gaire ja que a nivell municipal es pot fer molt poca pressió davant d’aquestes grans empreses.

Al carrer bona part de la ciutadania es mostra contrària també a aquestes accions de les entitats financeres. Un tancament d’oficines que perjudica sobretot la gent gran.

Tot i que a nivell polític local es pot fer poca pressió, el malestar dels diferents organismes i entitats és manifest. El president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch, remarca que és un problema que afecta en general tots els municipis i comarques de Catalunya, i que en el cas de l’Alt Penedès amb nuclis molt dispersos la situació s’agreuja encara més.

Sobre la taula hi ha algunes possibles solucions, com la que planteja la Diputació de Barcelona d’instal·lar caixers automàtics en municipis que no en tinguin ni n’hi hagi en pocs quilòmetres al voltant. No soluciona però la manca d’atenció personalitzada.

Les entitats financeres argumenten que segueixen les tendències comercials i l’evolució del mercat. I és fruit també de l’aposta per la digitalització a tots els nivells de la societat. Un camí però, que no te en compte les dificultats de col·lectius com ara la gent gran a l’hora d’accedir amb eines digitals als seus serveis o bé a l’hora de desplaçar-se fins a les poques oficines que en aquests moments encara són obertes a Vilafranca. A més, en molts casos, per accedir-hi cal haver també demanat cita prèvia.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: