Dimarts, 9 d'Agost de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
Creixen les reclamacions a Consum en subministraments bàsics i serveis bancaris

Creixen les reclamacions a Consum en subministraments bàsics i serveis bancaris

Baixen les queixes en telecomunicacions

El Servei de Consum de Vilafranca ha vist en aquests dos anys de pandèmia un canvi de tendència en els sectors que més queixes generen. I és que si fins ara les telecomunicacions centraven la majoria d’incidències, ara aquestes han passat a ser els subministraments bàsics com ara electricitat, aigua i gas, i els serveis bancaris, tal com explica la tècnica de consum, Gabi Giralt.

En el cas dels subministraments bàsics el més habitual són les queixes per problemes en la facturació, per falta d’informació i per la comercialització de productes no sol.licitats. Des de l’Ajuntament s’han fet algunes xerrades per intentar ajudar a la gent, sobretot a les persones més vulnerables, a revisar la contractació i optimitzar el consum per evitar problemes, tal com explica Jesús Moix, de l’escola d’energia de la Fundació Naturgy.

Pel que fa als serveis bancaris tenen especial rellevància les queixes per ciberestafes i per comissions indegudes.

Des de Consum es reconeix que són reclamacions que tarden de mitjana tres mesos en resoldre’s i que recomanen tenir molta paciència perquè normalment les companyies el primer que fan és intentar treure’s la culpa.

També destaca l’increment de reclamacions en el sector del comerç electrònic com a conseqüència de l’augment de les compres per internet. Les principals reclamacions se centren en productes que no s’arriben a entregar, en la manca de conformitat amb el producte rebut i en la no assumpció de la garantia per part del venedor. Gabi Giralt demana molta precaució.

D’altra banda, el transport aeri també continua aplegant reclamacions, tot i que amb la gairebé impossibilitat de viatjar per culpa de la Covid-19, aquestes s’han estancat i es preveu que ara tornin a incrementar. La Montse Oliveras és una de les usuàries que va guanyar una demanda contra una companyia aèria gràcies a Consum.

Algunes altres reclamacions es fan al sector dels serveis, tal com explica Ascen Camera, que explica com ella ha guanyat diferents casos, com ara la pèrdua de roba en una tintoreria.

A la pàgina web del Servei Municipal de Consum es pot trobar tota la informació actualitzada sobre els drets bàsics de les persones consumidores.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: