Dissabte, 20 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament gestionarà la zona blava a partir de divendres, i serà gratuïta fins final d’any

La regulació es farà amb rellotge horari, i es preveu a la llarga que s’estipulin zones de tarifació variable en funció de la proximitat al centre de la vila

El tinent d’alcalde de l’Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, i el regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz, han explicat aquest matí el canvi de gestió en els aparcaments de superfície a Vilafranca. La decisió s’ha pres en aquest moment ja que aquest dijous és el darrer dia de l’actual concessió de gestió de la zona blava amb l’empresa Saba. Per tant a partir de divendres ja no caldrà pagar per aparcar a la zona blava, i caldrà utilitzar el rellotge horari que ja és necessari per aparcar en l’espai sobre la via davant de l’Arxiu.

Aureli Ruiz explicava que el que s’ha buscat és més enllà de gestionar les zones blaves, modificar el model d’aparcament a la vila. Així, la voluntat és mantenir la mobilitat i rotació d’aquestes places, que de moment seran gratuïtes. Des de l’Ajuntament recorden que actualment no s’ingressa res per les zones blaves, i que tampoc representa cap despesa per el municipi. Amb el nou model de gestió, des de l’Ajuntament es podrà decidir si s’ha de pagar, quina quantitat i en quines zones de la vila.

A banda també es considera que caldrà fer més aparcaments dissuasius, vinculats a equipaments o serveis. Aquests espais podrien ser per exemple el CAP Vilafranca Nord o l’estació de Renfe.

El regidor ha apuntat també que segons els estudis de que disposa l’equip de govern, a Vilafranca hi ha unes 10.000 places d’aparcament als carrers, i més de 16.000 en aparcaments particulars; mentre que el nombre de cotxes censats és de 19.500. Per tant consideren que no hi ha manca d’aparcament per els veïns de la vila.

En aquest sentit, Francisco Romero remarca que recuperar la gestió municipal d’aquests aparcaments facilita poder adaptar-los en cada moment a les necessitats canviats que la mobilitat té actualment.

L’actual decisió de mantenir la gratuïtat d’aquestes places s’allargarà en principi fins a finals d’any, quan s’hagin d’aprovar les noves taxes i preus públics dels serveis municipals i s’acordin quines zones i a quin preu es regulen les zones blaves. De moment caldrà utilitzar el rellotge horari.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: