
S’organitza a Vilafranca una taula rodona per commemorar l’Any Josep Benet i Morell
El Centre Agrícol acollirà l’homenatge a Josep Benet i Morell, advocat, historiador, editor i polític, arran dels 100 anys del seu naixement.
L’acte es farà el dilluns vinent, 16 de novembre, a dos quarts de nou del vespre. Es podrà seguir en transmissió en directe a través d’Instagram a @AGRICOL1876 i més endavant estarà disponible al canal YouTube de L’Agrícol Literari.
L’acte aproparà la personalitat i l’obra de Josep Benet. Catalanista i republicà, és considerat una de les figures més destacades del catalanisme polític contemporani. L’homenatge comptarà amb la participació de Ramon Arnabat, historiador i professor de la URV, que parlarà de la seva col·laboració amb Benet en el projecte del Cost Humà de la Guerra Civil, en el Centre d’Història Contemporània de Catalunya; Pere Martí, professor de literatura catalana i escriptor, que parlarà sobre el vessant de defensor de la llengua i la cultura catalana; Antoni Ribas, periodista, que parlarà de la importància i la validesa de la seva figura política en l’actualitat i també de la relació que va tenir amb el periodisme; i Pol Pagès, professor de l’IES Milà i Fontanals i politòleg, que farà una aproximació a la figura general i política del personatge.