Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El CSAPG reprèn l’activitat assistencial programada amb noves modalitats d’atenció telemàtica

Durant el confinament es van haver d’anul·lar totes les visites presencials no urgents i tota l’activitat no Covid, per garantir les mesures de seguretat regulades per les autoritats sanitàries.

En aquest període, els hospitals del consorci van fer seguiment telefònic de l’estat de salut dels pacients que tenien visites programades a Consultes Externes. Ara, aquest tipus d’assistència no presencial es consolida i s’incorpora com a canal d’atenció habitual. A més, properament es posarà en marxa un pla pilot, impulsat per CatSalut, per potenciar la vídeoconsulta, és a dir, l’atenció al pacient a través d’una trucada de vídeo.

Al llarg de la pandèmia, els hospitals de l’Alt Penedès i Garraf han tingut uns 600 malalts greus i una cinquantena a la UCI. De manera progressiva han anat recuperant la normalitat i han començat a posar al dia. Han ampliat horaris per a fer resonàncies i TAC per no fer esperar tant als pacients.

Els professionals calculen, que si no hi ha cap rebrot, estaran al dia del tot a la primavera del 2021, com diu el Dr Prat, director mèdic del Consorci. Els metges demanen a la ciutadania que sigui cuidadosa, que porti sempre mascareta, respecti la distància social i es renti de manera freqüent les mans. Des dels hospitals estan preparats per fer front a nous casos, al mateix temps apel·len a la coresponsabilitat per evitar un rebrot.

Per evitar que al Penedès passi una situació similar a la Lleida amb l’arribada dels temporers, s’està treballant amb un pla de contingència amb la mirada posada a la propera verema. En parla el Miquel Perona Pagán, director del Servei d’Atenció Primària Alt Penedès – Garraf – Nord.

De moment, hospitals i centres d’atenció primaria es van adaptant a la nova normalitat, amb noves mesures. L’atenció telefònica esdevendrà una de les modalitats d’atenció als usuaris per tal d’evitar aglomeracions als centres de salut. L’usuari rebrà un SMS en què s’informarà de que la visita amb l’especialista es farà per telèfon i el dia i l’hora acordats es farà la trucada.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: