Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els tres mesos de confinament disparen els seguidors a instagram dels cellers i DO catalans

El vi català està vivint un moment d’expansió a les xarxes socials i més concretament a instagram gràcies als tres mesos de confinament per la Covid-19

En aquest temps s’ha arribat a la xifra de 960 mil perfils seguint comptes de cellers o de denominacions d’origen catalans, 120 mil més que abans de l’esclat de la pandèmia.

L’anomenat primer Baròmetre del Vi Català a Instagram l’ha elaborat Enoturista amb el suport de l’INCAVI. En l’estudi de camp, s’han analitzat fins a 692 cellers dels quals 520 tenen instagram. Aquests 520 cellers amb instagram acumulen fins a 904 mil seguidors, mentres que els 56 mil seguidors restants ho són de les DO i del mateix INCAVI.

Aquest procés de creixement a través de les xarxes socials no és un fenòmen puntual del període de confinament i, de fet, els vuit experts en comunicació que han col.laborat en l’estudi creuen que ha vingut per a quedar-se i que, d’ara en endavant, instagram serà una eina fonamental en la promoció i venda del producte

En els mesos de confinament, a més d’augmentar el número de segudiors, el sector del vi ha aprofitat el temps i ha disparat les accions a instagram ja sigui la venda on-line o a domicili, la publicitat pagada o les històries encaminades a cobrir el buit que havien deixat els canals comercials tradicionals en el moment de l’inici de la pandèmia.

El Baròmetre del Vi vol ser una eina que vagi més enllà d’establir un rànquing i també busca mesurar la qualitat de la informació que apareix a la xarxa. Es per aquest motiu que els vuit experts que hi ha col.laborat han fixat una sèrie d’actuacions per aconseguir aquests índexs de qualitat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: