Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els vins de la DO Penedès incrementen un 15% el volum de negoci

Les vendes de vi i Clàssic Penedès dels 141 cellers de la DO han arribat a una facturació total de 103 milions de euros el 2017, amb un increment del 15% sobre els 89 milions de la campanya anterior.

L’increment més rellevant s’ha produït als mercats internacionals fora de la Unió Europea, on s’ha registrat un augment del 17,8% i un total de més de 22 milions d’euros de facturació.

Tot i que el mercat més destacat en l’increment del preu ha estat en països tercers, el mercat estatal ha estat el segon on el valor de l’ampolla ha tingut una major pujada. La diferencia entre a les dues darreres campanyes ha estat d’un 15%, arribant a superar els 66 milions d’euros en el 2017. Pel que fa als països de la Unió Europea, l’increment ha estat d’un 10,1% amb gairebé 15 milions d’euros de facturació.

El reconeixement de la qualitat dels vins de la DO Penedès també es mostra en el seu preu de venda en restauració i botiga especialitzada. Segons les dades registrades pels cellers al llarg de 2017, els vins de la DO Penedès han incrementat en un 17% en un any el preu mig de venda d’una ampolla en restaurants i botigues. En un estudi encarregat pel Consell Regulador de la DO Penedès, el preu mitjà d’una ampolla ha passat dels 8,97€ en la campanya 2016, a 10,49€ en el 2017.

Juntament amb el valor dels seus vins, la presència en els mitjans de comunicació estatals de la DO Penedès i els seus cellers i marques, també ha augmentat durant el 2017. Així es desprèn de l’anàlisi fet per la Consultora Castro Galiana a partir de l’anàlisi de 22.500 informacions víniques no publicitàries, difoses en mitjans el 2017.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: