Divendres, 29 de març de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La memòria de Turisme presenta millors dades de visites i posa de manifest el potencial turístic de Vilafranca

L’Oficina de Turisme ha acollit un 8% més de visitants, la nova web de Turisme Vilafranca ha rebut 49.000 visites i gairebé 6.000 persones han participat en les visites guiades al patrimoni, al llarg de 2015.

Aquestes són algunes de les dades que es desprenen de la memòria de la regidoria de Promoció Turística de l’Ajuntament, que ahir al migdia van presentar la titular de la regidoria M. Dolors Rius i l’alcalde de Vilafranca Pere Regull.

Els responsables municipals conceben el treball que s’està fent en matèria de turisme com a transversal amb l’objectiu de “convertir Vilafranca i el Penedès en una destinació turística de qualitat”.

Per la seva banda, l’alcalde es mostra optimista per la feina feta, però apunta també el potencial que hi ha per explotar.

Regull aposta per atraure un turisme “no massificat que ajudi a mantenir i revaloritzar l’entorn” i posa l’accent en tenir la ciutat i els seus entorns nets i fomentar la formació en enoturisme.

Entre les dades presentades ocupen un pes destacat les que tenen a veure amb l’Oficina de Turisme municipal. Durant el 2015 hi ha hagut un increment de visitants del 8% respecte al 2014, amb una mitjana de 650 visitants cada mes. Un 44% dels visitants són catalans i un 10% són francesos, seguits dels visitants de la resta d’Europa i de l’Estat espanyol. Les rutes a cellers i caves, els itineraris i llocs d’interès, les visites guiades i les festes i tradicions han centrat les demandes dels visitants.

La nova web de Turisme Vilafranca, més visual i amb accés ràpid a la compra de producte, ha estat un altre element important de promoció de la ciutat. Més de 49.000 persones hi ha accedit. L’edició d’un nou fulletó plànol en cinc idiomes que resumeix els atractius turístics de Vilafranca i el seu entorn ha estat també una fita important en aquest sentit. Se n’han repartit més de 37.000 exemplars en punts estratègics de l’entorn.
I les visites guiades al patrimoni han viscut també un fort increment de públic, un 26%, amb gairebé 6.000 persones.

Entre els objectius pel 2016, la regidoria es planteja incrementar la presència a les xarxes socials, apostar per la teatralització de les visites guiades, estudiar bé el perfil del turista de caravana, treballar per oferir un servei turístic de bicicleta i un camí del vi de sensacions i experiències, intentar captar el turisme de congressos i homogeneïtzar la senyalització turística de la ciutat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: