Diumenge, 20 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La CEI recorda que les violències de gènere existeixen més enllà de l’agressió directa en l’acte de commemoració del 25N

34 dones han estat assassinades a l’àmbit dels països catalans en el que portem d’any. Per recordar-les, una trentena de dones es van estirar al terra de la Plaça de la Vila ahir a la tarda, en la commemoració del 25N de la Coordinadora de l’Esquerra Independentista. Així, i dibuixant les seves siluetes amb guix, es mostrava la magnitud de la violència masclista a la nostra societat.

La performance va anar seguida de la lectura d’un manifest signat per Arran en què es recordava que les violències de gènere van més enllà de l’agressió directa i les podem trobar en l’educació i la publicitat sexistes, els rols domèstics enquistats, el domini masculí de la política o la pressió estètica. El manifest, llegit per Laia Blanch, concloïa que l’arrel del problema és el patriarcat i culminava amb el lema “El 25 de novembre i la resta de l’any: ens volem vives i amb vides dignes!”.
Blanch explicava que aquest és l’acte central de l’esquerra independentista, tot i que aquesta qüestió és sempre present en la seva lluita.

L’acte va concloure amb la intervenció de la regidora de l’ajuntament de Vilafranca per la CUP Laia Santís.

Efemèrides

19 de juliol
No hi ha efemèrides

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: