Les colles castelleres, protagonistes de la nova imatge dels vins i caves Casteller, de Covides
La facultat d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, ha acollit la presentació de la nova imatge dels vins i caves Casteller, de Covides. En aquest projecte, Covides ha comptat amb la col·laboració de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya.
La gamma de productes Casteller està formada per 5 vins de la D.O. Penedès i 4 caves, que a partir d’ara incorpora en les seves etiquetes fotografies de pinyes de diferents colles castelleres, fetes pel reconegut fotògraf de castells David Oliete, així com un codi QR vinculat a la pagina web <a href="http://diez.penamail.com/sendlink.asp?HitID=1427277584434&StID=9166&SID=7&NID=346560&EmID=9144040&Link=aHR0cDovL3d3dy52aW5zaWNhdmVzY2FzdGVsbGVyLmNhdC8=&token=62c1009fb3351d484f6e87b85e2d86ef4e0f07e9" target="_blank">vinsicavescasteller.cat</a> on es vincula la cultura del vi i la dels castells.
El criteri per escollir les colles que apareixen ha estat determinat per la Coordinadora, que ha utilitzat el rànquing casteller de la temporada 2013 per escollir les 9 colles.
Christophe Marquet, director Comercial de Covides i alhora professor de direcció comercial i màrqueting de la URV, ha destacat la importància de vincular el món casteller amb la cultura del vi, tant en l’àmbit català com en l’àmbit internacional. Covides arriba a més de 45 països, que correspon al 65% de la facturació de la cooperativa. Marquet ha apuntat que a Catalunya els vins i caves Casteller estan presents en les botigues especialitzades i en la restauració, i que a nivell d’exportació aniran a països com Xina, Estats Units, Bèlgica o el Japó.
El seu president de la Coordinadora, Josep Maria Cortès, ha volgut posar en valor l’acord de llicenciament de la marca “Castells” i la imatge de les diferents colles castelleres amb Covides i la seva marca Casteller. Per Cortès ha estat molt fàcil posar-se d’acord amb Covides ja que al ser una cooperativa comparteixen molts valors.
Cortés ha valorat positivament la nova imatge pel joc entre els colors de les samarretes i els colors i varietats dels vins i caves i ha apuntat que el producte ajudarà a la difusió internacional del fet casteller. El Blanc de blancs s’il·lustra amb els Castellers de Vilafranca, el semi dolç amb els Minyons de Terrassa, el rosat amb la vella de Valls, el negre amb la Jove Xiquets de Tarragona, el merlot amb els Capgrossos de Mataró, el cava brut natura amb la Joves de Valls, el brut amb els Castellers de Barcelona, el semi sec amb els Castellers de Sants i el brut rosat amb els Xiquets de Tarragona.
L’acord beneficiarà de retruc a les 91 colles castelleres que formen part de la Coordinadora, ja que una part de les vendes anirà destinada a pagar despeses comunes com l’assegurança. Igualment, la marca Casteller estarà present amb els seus productes en actes i fires del món casteller.