Dissabte, 20 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Torres China es consolida com a la segona importadora de vins al mercat asiàtic després de 15 anys d’activitat

Quan es compleixen 15 anys de la seva fundació, Torres China es consolida com la segona importadora de vins embotellats més important de la Xina.

La filial més gran del Grup Miguel Torres, amb una facturació de 25 milions d’euros al 2013, ha experimentat un creixement del 10% de les seves vendes en valor durant el primer semestre d’aquest any, en un entorn de fortes caigudes de les importacions de vi que afecten al sector en general com a conseqüència de les mesures d’austeritat del govern xinès. Malgrat això, Torres China torna a créixer després d’aconseguir mantenir les seves vendes al 2013, a diferència de la majoria d’importadors, gràcies a la seva solidesa, àmplia distribució al mercat i menor dependència del regal institucional. En concret, el gegant asiàtic és un dels principals mercats de Mas La Plana, un dels vins més emblemàtics dels cellers Torres, mentre que el seu vi icònic Sangre de Toro, que ha estrenat imatge recentment amb motiu del seu 60è aniversari, és l’única marca espanyola que figura aquest any al rànquing de marques més valorades pels consumidores xinesos que publica la revista asiàtica Food, ocupant la posició 17. Segons Miguel Torres Maczassek, director general de Torres “El mercat xinès continua tenint un alt potencial de creixement, pel canvi progressiu d’hàbits dels consumidors, que estan començant a veure el vi com una alternativa saludable als licors de major graduació que tradicionalment acompanyen els àpats.”   Els cellers Torres van ser una de les primeres companyies que van apostar per la Xina com a mercat emergent, en un moment en què la inversió estrangera era incipient, a mitjans dels noranta. Miguel A. Torres, president de Torres i quarta generació, va ser el responsable del desembarcament de la companya al país asiàtic, impulsant les primeres exportacions el 1993.  Torres opera en més de 150 països i participa, en determinats mercats, en empreses distribuïdores, d’acord amb la seva estratègia d’internacionalització. Així, a més de Torres China, la companyia compta amb unes altres quatre filials comercials 100% pròpies a Brasil, Suècia, Andorra i Canàries, i té una participació minoritària en empreses distribuïdores a Mèxic, Regne Unit, Noruega, Finlàndia i l’Índia. El Grup Miguel Torres, que compta amb cellers a Xile i Califòrnia i ha estat reconeguda aquest any com la marca de vins més admirada del món per la revista britànica Drinks International, ha registrat un augment del 7% de les seves exportacions de vi i brandi a nivell mundial en el que va d’any, que representen el 72% de les seves vendes. La companyia va tancar l’exercici 2013 amb una facturació de 230 milions d’euros i dóna feina actualment a 1.300 persones.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: