El Penedès a BCN incrementa lleugerament les consumicions i aconsegueix un important ressò mediàtic
Per segon any consecutiu, l’Acadèmia Tastavins del Penedès ha celebrat El Penedès a Barcelona, un esdeveniment de promoció dels vins, la cultura i el patrimoni del Penedès.
Des de divendres passat i fins ahir, al Passeig Joan de Borbó, els barcelonins han pogut tastar els vins del Penedès i descobrir el nostre patrimoni cultural, a través d’una gran exposició museística i una mostra de folklore festiu.
El president dels Tastavins, Joan Tarrada, es mostra satisfet amb aquesta segona edició. Els tiquets de consumició només han crescut lleugerament, però Tarrada està convençut que “passet a passet es pot conquerir el mercat barceloní”, que qualifica de “molt complicat”. A la tertúlia matinal de RTV Vilafranca també ha destacat que a diferència de l’any passat, han aconseguit un important ressò mediàtic.
Un altre dels handicaps, constatat l’any passat en la primera edició, és la ubicació. Tarrada ha avançat que de cara a l’any vinent ja han demanat un nou espai, a plaça Universitat.
La inauguració institucional va anar a càrrec de l’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, que va defensar una promoció internacional dels vins, com ha fet en bona mesura el cava.
Al llarg de 4 dies, a la segona edició de la fira El Penedès a Barcelona s’han pogut tastar més de 300 vins diferents procedents de 110 cellers.
Un dels visitants que s’hi van acostar, Josep Daniel Rodríguez, explicava que havia aprofitat la fira per provar vins del Penedès.
En aquesta 2a edició, els Tastavins han posat l’èmfasi en el baix consum de vi de DO catalanes que es fa al nostre país, quan la mitjana de consum de vins propis d’un país productor com Catalunya hauria de rondar el 65%. A Barcelona, gran mercat consumidor de vi de La Rioja, no arriba ni a la meitat.