Divendres, 23 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

VINSEUM ja forma part de la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya

VINSEUM es converteix en el novè museu de la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya, situant-se en l’òrbita dels principals centres etnològics del país.

A partir d’ara, VINSEUM  podrà optar als ajuts anuals que la Generalitat destina als museus inscrits, però sobretot podrà participar en projectes transversals de recerca, formació, conservació i de divulgació del patrimoni que preserven els centres de la xarxa.

Per a la selecció dels museus que formen la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya es valora que siguin museus registrats i oberts al públic, la importància de les seves col.leccions dins del patrimoni etnològic català, el fet de no formar part d’un altre museu nacional i el grau d’implicació en el territori on es troben.

La Xarxa de Museus d’Etnologia és filla del nou Pla de Museus de la Generalitat que pretén reorganitzar els museus del país.

Els museus que ja formaven part de la Xarxa són: el Museu de la Val d’Aran, el Museu Comarcal del Montsià, el Museu Etnològic de Barcelona, l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, el Museu Etnològic del Montseny-La Gabella, el Museu Comarcal de la Conca de Barberà, el Museu de la Pesca de Palamós i el Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí.

 

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: