El 17è Cavatast rep més visitants que mai, destacant un alt grau de fidelització
A falta del balanç oficial i de les dades d’una enquesta realitzada durant aquest cap de setmana que es donen a conèixer demà, el Patronat de Turisme de Sant Sadurní qualifica de “més viu que mai” aquesta darrera edició del Cavatast.
Els canvis estructurals introduïts fa uns anys donen el seus fruits, diuen, i sumats a l’ampliació d’horaris de la mostra i la resta de millores han portat “més visitants que mai” a Sant Sadurní. Destaquen l’efecte consolidació i professionalització de la mostra, tant entre els expositors, com entre els visitants i el revulsiu que ha suposat el CIC Fassina, més que en l’edició anterior. La pluja va acompanyar la sessió inaugural de divendres, però tan dissabte com diumenge el sol i el bon temps van acompanyar la mostra de degustació de cava i gastronomia de Sant Sadurní. Els expositors també es mostren satisfets amb el 17è Cavatast i coincideixen a destacar la gran afluència de visitants, sobretot al llarg de dissabte. Martí Gramona, la sisena generació que s’incorpora a les caves Gramona de Sant Sadurní, destacava la presència de visitants estrangers. Aquesta percepció també era compartida per Emília Llambrich de Maset del Lleó, que destacava l’alta afluència de visitants al llarg dels tres dies i El Cavatast, a més dels actes de la XXXII Setmana del Cava i la Mostra Comercial i d’Artesania de SOM Sant Sadurní, suposen el millor aparador i plataforma de promoció per a Sant Sadurní i el cava, com explicava Sandra Juncosa de Sumarroca. El periodista Marcel Gorgori va ser l’encarregat d’inaugurar, divendres a la tarda, el Cavatast 2013, que un any més ha decidit apostar per la qualitat i la projecció de la fira a l’exterior. Gorgori va protagonitzar una original intervenció, tot fusionant una peça de Wagner amb el recorregut que fa una ampolla de cava. L’alcaldessa de Sant Sadurní, Susanna Mérida, atribueix l’èxit del Cavatast al bon fer de tots aquests anys. L’alcaldessa insisteix que l’èxit de la mostra no pot valorar-se només en nombre de visitants, sinó que cal que quedin seduïts, que s’enamorin del que troben i es converteixin en ambaixadors del cava els 365 dies de l’any.