Neix la nova plataforma en línia d’Enoturisme Penedès
El web uneix promoció i comercialització i aglutina l’oferta de tota la DO Penedès. El web porta un mes en funcionament i ha ofert fins al moment bons resultats, segons les empreses que l’han fet realitat.
Aquest matí s’ha presentat al saló de plens del Consell Comarcal, en presència dels representants de les empreses del Club Enoturisme Penedès, el nou web Enoturisme Penedès i la seva plataforma comercialitzadora. La principal característica del web és que uneix promoció i comercialització. De manera que, a banda de trobar-hi una gran part de l’oferta d’activitats i serveis de l’àmbit de la DO Penedès, es pot fer la contractació online.
El web concentra d’una forma intuïtiva i fàcil tastos, visites a cellers, allotjaments, propostes culturals, experiències, patrimoni o gastronomia. Inclou a més una secció especial de senderisme, btt i rutes a cavalla, perquè s’ha detectat un increment de la demanda i la oferta d’aquesta mena d’activitats.
La clau del nou web, com explica la directora del Consorci, és un sistema de cercadors avançats que permet que cada usuari trobi el que busca amb facilitat i rapidesa.
De moment, Enoturisme Penedès ofereix ja una seixantena de productes comercialitzables on line provinents d’unes cinquanta empreses. Però, segons el Consorci, aquesta xifra augmentarà fins al cent productes en poques setmanes.
La presentació del web i la plataforma comercialitzadora ha comptat amb la presència del diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona Ramon Riera i el subdirector de l’Agència Catalana de Turisme Patrick Torrent. Torrent ha destacat en la seva intervenció que Enoturisme Penedès segueix el bon camí, orientant les seves estratègies cap al consumidor, unint promoció i comercialització i apostant clarament per les noves tecnologies. Per la seva part, Ramon Riera ha avançat els darrers resultats recollits per la Diputació de Barcelona pel que fa al turisme a la província i ha destacat que tant hotels com cases rurals i càmpings han augmentat en entre un 2 i un 4% les seves ocupacions durant el mes d’agost.