L’illa de vianants del centre s’estendrà al llarg de la Vall del Castell i quedarà eliminat, almenys durant l’estiu, l’aparcament a la Plaça Jaume I
L’Ajuntament de Vilafranca continua amb la seva línia de dignificar el centre històric de la ciutat. Després de les obres que s’estan fent al carrer de la Font i a altres carrers cèntrics per dotar de coherència tot el centre, l’equip de govern ha anunciat que, després de la festa major, començaran obres en el mateix sentit a la zona de la Vall del Castell, entre la Plaça Constitució i la Plaça de l’Oli.
D’aquesta manera, el carrer i la placeta seran peatonals i tindran una imatge similar a la de la Plaça Constitució. La vintena de places d’aparcament que hi ha a la Vall del Castell quedarà eliminada i també desapareixeran les setze places que queden a la Plaça Jaume I, almenys durant l’estiu, tan bon punt entri en funcionament l’aparcament que s’està fent al darrere de la biblioteca. L’equip de govern calcula que en 15 dies, l’aparcament del carrer Ferran, amb més de 1.300 metres quadrats i unes quaranta places de zona blava, ja serà operatiu.
Tot plegat ha de servir per guanyar un nou espai emblemàtic i millorar-ne els existents al centre.
L’Alcalde també ha dit que la dignificació del centre va lligada a la imatge que donin les terrasses de bars i restaurants, referint-se concretament als de la Plaça Jaume I.
Sobre la remodelació de la zona de la Vall del Castell, l’equip de govern ha explicat que seria ideal poder millorar d’alguna forma la Casa de la Festa Major de cara a la capitalitat cultural de Vilafranca l’any 2015 i que es planteja la resituació de la font que hi ha fent cantonada. L’alcalde també ha explicat que l’ajuntament ha mantingut converses amb els bancs propietaris de l’edifici que fa cantonada entre el carrer Vall del Castell i la placeta però que, ara per ara, és impossible que l’ajuntament pugui adquirir-lo. Els responsables municipals tenen l’esperança que algun operador comercial es pugui interessar per aquest edifici i així s’allargui la zona comercial més enllà de la Parellada i la plaça Constitució.
El regidor Josep M. Martí ha recordat que el projecte de la Vall del Castell va sorgir de la participació ciutadana a través dels pressupostos participatius i l’objectiu de l’equip de govern és que les obres estiguin enllestides abans de la campanya de Nadal. El pressupost previst és d’uns 200.000 euros, tot i que l’obra està en fase d’avantprojecte i no està adjudicada encara. Per la seva part, el regidor coordinador adjunt de l’àrea Ramon Zaballa ha destacat que les places d’aparcament que es perden es recuperen amb l’aparcament del carrer Ferran, cedit en un conveni de dos anys prorrogable a l’ajuntament i amb un pressupost d’uns 18.000 euros.