El programa Enoturisme Catalunya vol millorar la competitivitat de l’enoturisme com a segment estratègic per al desenvolupament territorial i econòmic
La creació d’Enoturisme Catalunya té l’objectiu de millorar la competitivitat en aquest segment turístic, considerat estratègic pel govern tant a nivell de desenvolupament territorial com econòmic pel seu alt valor afegit.
La Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme, en col·laboració amb l’Incavi, han elaborat un primer informe del sector per disposar d’un inventari a partir del qual començar a treballar. L’inventari identifica prop de 300 cellers que ja reben turistes i que ofereixen activitats relacionades amb el món del vi com ara visites guiades, tasts o passejades per les vinyes. Però també constata que hi ha diferents velocitats i que l’enoturisme té encara molt de camí per recórrer.
El conseller d’Empresa i Ocupació Felip Puig ha dit a la presentació d’Enoturisme Catalunya, que es feia ahir a Barcelona, que la Generalitat promocionarà específicament l’enoturisme.
Enoturisme Catalunya pretén enfortir la coordinació entre entitats i administracions en la promoció i planificació d’aquest producte. Altres objectius són incrementar el coneixement tant quantitatiu com qualitatiu sobre el visitant enoturista, impulsar la formació als professionals del sector i reforçar la promoció d’aquest producte en els mercats català, espanyol i francès.
Sobre les primeres accions del programa, ja s’ha començat a treballar en una nova senyalització enoturística. En aquest sentit, ja s’han definit els dissenys i la localització dels plafons a les portes d’entrada de les DO vinícoles. Altres iniciatives que es posaran en marxa són la creació d’una Taula de Treball d’Enoturisme amb la participació dels diferents actors vinculats i d’un gestor estadístic específic per a l’enoturisme.