Una targeta per fidelitzar clients
Centre Vila impulsa una targeta de fidelització que permetrà acumular descomptes directes en les compres a comerços de tota la vila
L’Associació de Comerciants i Professionals Centre Vila posa en funcionament una tarja de fidelització sota el nom de "Vilafranca comerç", amb la clara voluntat de potenciar el comerç local i al mateix temps oferir descomptes directes al compradors. La iniciativa es tira endavant de manera conjunta entre Centre Vila i Centre Vic, i per tant es compateixen els costos d’implantació del software per fer-la operativa. Es tracta d’un projecte innovador, com apuntava el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, que considera també que es tracta d’un exemple a seguir per altres poblacions a l’hora de dinamitza rel comerç local.
Des de Centre Vila, el seu president, Fèlix Hill, remarcava que es tracta d’una proposta oberta a tot el comerç de la vila, no només al de Centre Vila. De fet, apuntava també ja que en aquests moments hi ha 70 establiments que participen de la campanya, i que alguns d’ells tenen botigues també fóra de Vilafranca i que per tant faran arribar també la targeta Vilafranca comerç més enllà de la vila.
Els establiments que desitgin oferir aquesta tarja als seus clients s’han de posar en contacte amb Centre Vila; i la voluntat és que hi participin tants comerços com també restaurants, teatres, i tot tipus d’activitats econòmiques de Vilafranca. Pel que fa als clients, han de demanar-la al seu establiments habitual. Hill explica que serà el mateix establiment el que decidirà la quantitat que s’imposa en la targeta després de cada compra, i remarca també que són uns diners que després es podran tornar a gastar en aquell mateix establiment.<br /> <br /> Amb aquesta tarja a més, els establiments podran disposar de molta informació sobre els seus clients i usuaris, amb la qual cosa podran també adequar la seva oferta a les demandes d’aquests. Aquests propers mesos es desenvoluparà aquesta primera fase de la targeta Vilafranca Comerç, però es preveu que més endavant es puguin desenvolupar campanyes transversals i fins i tot s’està treballant ja en la possibilitat de realitzar les compres amb una aplicació que es podrà descarregar en els smartphones.<br /> Sobre la campanya de Nadal, des de la Confederació de Comerç preveuen que serà més fluixa que altres anys, donada l’actual situació de moltes famílies. Però apuntaven també que iniciatives com aquesta targeta poden ajudar a dinamitzar les compres.<br /> La presentació de la targeta Vilafranca Comerç s’ha fet aquest matí a Vinseum, amb la presència de la regidora de Comerç de Vilafranca, Maria Dolors Rius, el regidor de Promoció Econòmica Joan Manel Montfort; i el director general de Comerç de la Generalitat.