Dijous, 16 de gener de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Consell Comarcal ha acollit aquest matí una sessió informativa sobre bandes juvenils violentes, a càrrec dels Mossos d’Esquadra

La jornada s’ha organitzat a petició de diferents col·lectius de la comarca que treballen o poden fer-ho amb aquests grups de joves, i la intenció era poder tenir el màxim d’informació sobre aquestes bandes, la seva manera d’actuar, i veure també com s’hi pot incidir des de l’escola, l’administració i altres instàncies com ara les policies locals.

Una proposta que ha tingut molt de seguiment ja que el saló de plens del Consell Comarcal, on s’ha dut a terme, ha quedat ple totalment.<br />La sessió informativa l’ha conduïda la unitat de nous grups juvenils organitzats i violents de la Regió Metropolitana Sud dels Mossos d’Esquadra. El seu cap, el sergent Josep Antoni Rodríguez, explicava que la sessió informativa es realitzava per donar resposta a una demanda de diferents sectors, principalment de l’educació i els serveis socials, per tal de conèixer millor aquest fenomen. No tenia res a veure amb la presència o no de bandes d’aquest tipus a la comarca.
Un dels objectius principals era ajudar a donar una informació clara sobre aquest tipus de bandes juvenils; i ajudar a desfer alguns mites. Així per exemple feia referència a la indumentària que sovint s’associa a aquest tipus de bandes juvenils violentes, que tot i que en els seus països d’origen sí té un paper determinant, no s’ha acabat exportant a casa nostra.

També ha volgut parlar del seu caràcter violent, que sovint té més un caràcter intern dins de la mateixa banda.

<br />Així, al llarg de la xerrada s’han explicat els orígens d’aquestes bandes, la seva arribada i adaptació a Catalunya. S’ha concretat quins són els grups que es poden trobar a Catalunya i la seva distribució sobre el territori; i s’han plantejat polítiques d’abordatge del fenomen buscant sobre tot la coordinació entre mossos, la justícia juvenil, la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, els agents socials i el sector de l’ensenyament.<br />Finalment s’han posat alguns exemples pràctics. Els agents han mostrat també material pertanyent a alguna d’aquestes bandes per tal que els assistents a la sessió el poguessin conèixer.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: