Dilluns, 1 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Dues dones a presó per robar persones grans

A presó dues lladres de Castellet i la Gornal detingudes pels Mossos a Vilanova i la Geltrú per robatori a persones d’edat avançada.

<br />
Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de Vilanova i la Geltrú han detingut Sabina A, de 34 anys, i Roberta B, de 34 anys, totes dues de nacionalitat croata i veïnes de la població de Castellet i la Gornal, com a presumptes autores de diversos robatoris amb violència i furts a interior de domicilis de diverses localitats del Garraf, Baix Llobregat i Alt Penedès.<br />Des del mes de setembre d’ aquest any, la Unitat d’Investigació havia detectat i tenia constància de fins a cinc robatoris i furts, on havien participat dues dones que estarien directament relacionades amb els fets. el primer robatori va tenir lloc el passat 2 de setembre en un pis de Sitges, i el segon, el 21 del mateix mes en un domicili de Vilafranca del Penedès. Un tercer robatori va passar el 8 d’octubre, en un pis de Viladecans i el quart fet va ser un robatori amb violència el 30 de novembre a la població de Vilanova i la Geltrú. El darrer va tenir lloc l’1 de desembre en un domicili de Cubelles.<br />Les lladres localitzaven i feien un petit seguiment de les víctimes, que eren sempre persones d’edat avançada; posteriorment, aprofitant la seva vulnerabilitat i que es trobaven soles a casa seva, accedien a l’interior amb enganys i els hi sostreien joies, diners o objectes de valor que més tard podien ser venuts en comerços de compravenda.<br />En alguna ocasió havien arribat a utilitzar un menor d’edat per distreure les víctimes i aprofitar per entrar a les diferents estances de l’immoble i sostreure els objectes, diners i joies que trobaven.

El dia 14 de desembre, Sabina A i Roberta B van poder ser detingudes quan es proposaven vendre part del material sostret en un establiment de compra-venda d’or. Les dues detingudes, amb múltiples antecedents per robatoris amb força i furts, van ser traslladades a dependències policials dels mossos i posteriorment van passar a disposició judicial davant el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6, que va decretar el seu ingrés a presó.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: