Dijous, 11 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Institut d’Estudis Penedesencs estudiarà en profunditat la repressió franquista al Penedès gràcies a una subvenció estatal

El projecte "La repressió franquista al Penedès (impacte polític, cultural i social)", presentat per l’Institut d’Estudis Penedesencs, ha estat el més ben valorat de tots els que s’han presentat al Ministerio de la Presidencia per a les "subvencions destinades a activitats relacionades amb les víctimes de la guerra civil i del franquisme".

En total es van presentar 400 projectes, dels quals se’n van subvencionar 190. El projecte rebrà una subvenció de 36.000 €, es farà entre els mesos de desembre 2011 i d’octubre 2012, i els seus investigadors seran Ramon Arnabat, Josep Solé i Pere Ros.<br />Els objectius del treball seran indagar, localitzar i documentar la repressió franquista en el període 1939-1948, mitjançant la investigació històrica oral i documental. També es publicarà els resultats de la recerca en un llibre monogràfic sobre la comarca del Garraf, i un altre d’anàlisi general sobre la repressió franquista al Penedès i el seu impacte polític, econòmic i social.
 

Els investigadors volen demostrar que la repressió a les comarques penedesenques va ser més important del que es pensava.

L’equip de la recerca demana la col·laboració dels penedesencs i penedesenques per tal que aportin el seu testimoni, documents, fotografies, coneixences sobre el tema de la repressió franquista.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: