Dilluns, 27 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Jornada per parlar d’experiències d’èxit en enoturisme

El californià Paul Wagner, expert en màrqueting, assegura que el Penedès té més potencial turístic que el Napa Valley i que el que cal és coordinar esforços per donar-lo a conèixer.

Vilafranca ha acollit aquest dilluns una la Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’Èxit que ha presentat l’èxit de l’enoturisme a Califòrnia a través de la cooperació dels agents. La Jornada, que ha inaugurat l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, s’ha iniciat amb la ponència de Paul Wagner, prestigiós expert internacional de màrqueting vinícola i president de l’empresa nord-americana Balzac Communications, que aportava la seva experiència en el desenvolupament de l’enoturisme a Califòrnia. Davant d’uns dos-cents assistents representatius de l’empresariat del sector vitivinícola i de les administracions locals de la comarca, Wagner ha destacat que objectivament el Penedès té més recursos turístics que la Vall del Napa. Paul Wagner indica que el que cal és una planificació a llarg termini amb l’objectiu de situar el Penedès al davant de les zones enoturístiques arreu del món, això sí, amb un treball conjunt i de concens. L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha insistit també en la necessitat de plantejar un treball conjunt que permeti que el Penedès mantingui en el futur la seva identitat vitivinícola. La jornada es va organitzar a iniciativa del Centre Àgora i de l’associació Innoviaquesta, per fer reflexionar sobre la importància de la cooperació entre els diferents agents de la indústria, és a dir un clúster, com a factor clau per potenciar el turisme del vi.  Els clústers són sistemes de cooperació entre diferents empreses i institucions que permeten crear sinergies i estratègies per impulsar un determinat sector econòmic.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: