Els regidors de l’ajuntament de Vilafranca mostren preocupació per com pot acabar afectant el traçat del Corredor del Mediterrani
Després que finalment s’hagi anunciat que Europa inclou també el Corredor del Mediterrani dins les previsions de futures infrastructures ferroviàries a subvencionar, diversos regidors de l’Ajuntament de Vilafranca s’han pronunciat al respecte en el transcurs de la tertúlia de Ràdio Vilafranca i, en general, amb la preocupació de com pot acabar afectant a la vila el futur traçat.<br />
En primer lloc tan el portaveu del govern, Aureli Ruiz, com el cap de l’oposició, Francisco Romero, han destacat que és una bona notícia que s’inclogui aquest corredor perquè potenciarà la circulació de mercaderies i per tan donarà resposta a les necessitats expressades per l’empresariat català des de fa molts anys.<br />A partir d’aquí, però , han expressat la preocupació per com pot acabar plantejant-se el traçat d’aquesta nova línia ferroviària. En aquest sentit Aureli Ruiz ha recordat que en un primer estudi informatiu es van plantejar tres possibles traçats de la infrastructura al seu pas per Vilafranca, i que en cap caps són satisfactoris per l’ajuntament. Un proposava el pas de les vies per la zona verda de la muntanya de Sant Pau, un altre per la zona de la Serreta i un tercer entre Vilafranca i Canyelles.<br />Francisco Romero també ha assenyalat la necessitat que quan es planifiqui l’obra s’escolti al territori, i també ha valorat com a positiva i necessària l’aposta per un sistema de transport de mercaderies més eficient.<br />Per la seva banda el regidor de la CUP, Xavier Navarro, apunta que fins ara l’ajuntament i els ciutadans tenen molt poca informació, que s’està parlant d’una inversió de molts milers de milions d’euros i que no queda clara si es tracta d’una prioritat davant la crisi que estem vivint.<br />En aquest sentit Bernat Villarroya d’ICV, tot i reconèixer que és positiu pensar en el futur en ampliar el transport de mercaderies per ferrocarril, planteja també el dubte que al capdavall sigui el Corredor Mediterrani el que l’estat potencií i també la preocupació per com es planificarà l’obra.<br />I per la seva banda el regidor republicà, Pep Quelart, es mostra convençut que un cop més s’ha optat pel cafè per a tothom i que la prioritat inicial de l’Estat no serà el Mediterrani.<br />Sigui com sigui, de moment només se sap que el Corredor Mediterrani també ha entrat en els projectes contemplats per Europa. És una planificació que té un termini d’execució fixat en l’any 2030 i ara com ara no hi ha un projecte concret ni un traçat determinat.