Dijous, 11 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Comença a caminar una plataforma per evitar la incineració de residus a Uniland

L’objectiu bàsic d’aquest moviment que tot just comença a treballar és aturar la incineració de residus i subproductes a la cimentera Uniland dels Monjos.  <br />

El nou moviment neix avalat per els grups ecologistes del Penedès-Garraf, alguns partits polítics com ICV, la CUP i ERC, l’Assemblea pels drets socials de Vilafranca, l’Associació de Veïns Daltabaix dels Monjos i també penedesencs a títol individual.

Després d’un parell de reunions, han iniciat el procés per estructurar-se, buscar un nom per al moviment i redactar un manifest per tal de recollir signatures de suport. <br />En la trobada d’ahir, es va dissenyar el full de ruta i els objectius que, com explica Amanda Gallego de Daltabaix, passen per aturar la incineració a Uniland a partir d’un treball en xarxa.

Tot i que l’objectiu bàsic és evitar la incineració de residus sòlids urbans i subproductes a la cimentera Uniland dels Monjos, també treballaran per proposar alternatives com la reducció, la reutilització i el reciclatge de residus.

Els integrants d’aquesta nova plataforma argumenten que la incineració de residus té una afectació greu contra la salut, el medi ambient i contra la gestió coherent i sostenible dels residus municipals.   <br />
Es defineixen com un moviment obert i insisteixen a convidar tothom que comparteixi aquest objectiu a la propera reunió que es farà dijous vinent, a les 8 del vespre, a l’Escorxador de Vilafranca.<br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: