Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ERC de Vilafranca valora positivament el Programa d’Ajuts per l’Adquisició de Llibres de Text i Material Escolar

Segons les dades que ha fet públiques el grup municipal d’ERC a Vilafranca prop del 94% dels nens i nenes que estudien a les escoles de la vila participen i es beneficien d’aquest programa d’ajuts per al finançament dels llibres de text i material escolar. Això significa més de 3.800 alumnes.

El programa, s’adreça a l’etapa d’infantil i primària, i també a l’educació especial. Des d’ERC valoren especialment el fet que és el tercer curs en que s’aplica aquest programa, que té l’objectiu d’ajudar les famílies en un moment de crisi al mateix temps que fomentar la reutilització dels llibres de text. També consideren especialment destacat el fet que la participació en aquests projecte per part de les famílies és voluntària.
Un altre fet que destacaven des d’ERC és que en aquest curs s’ha produït un increment important d’adhesions al programa, passant de poc més de 3.000 alumnes a superar els 3.800. En percentatge, d’un 78% del curs passat, al més de 93% de l’actual.<br />El regidor Pep Quelart comentava també que en el cas de la reutilització dels llibres de text, consideren que ha de continuar sent universal ja que això garenteix l’èxit del sistema.

Per calcular els ajuts es té en compte que no es preveu la reutilització dels llibres fins el cicle mitjà d’educació primària. En aquest sentit tots els cursos de 3r a 6è d’educació primària l’aportació municipal és de 25 euros per alumne, perquè les escoles ja disposen d’una bossa important de llibres dels cursos anterior i aquest seria el cost de manteniment.<br />Finalment, des d’ERC expliquen que al voltant d’aquest programa d’Ajuts a l’Adquisió de llibres de text i material escolar s’ha pogut comprovar que les AMPA dels centres que hi participen prenen part molt activa. I fins i tot en alguns casos ha servit per revitalitzar-les.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: