Dimarts, 2 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Potenciar el Centre Vila amb umb un pla estratègic

L’Ajuntament de Vilafranca i l’Associació Centre Vila promouen un Pla Estratègic de Comerç Centre Vila per els propers quatre anys

<p />

La seu del Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca ha estat el marc que ha servit per presentar a la premsa les línies directrius d’quest Pla Estratègic de Comerç Centre Vila, elaborat amb la col·laboració del Patronat de Comerç i Turisme i el Departament d’ Empresa de la Generalitat. El pla té com a objectiu principal la revitalització de la zona centre de Vilafranca del Penedès com a zona comercial d’excel·lència.<br />La regidora de Comerç, i presidenta del Patronat, M. Dolors Rius destacava que és normal que el Patronat col·labori amb aquesta iniciativa, ja que és important per Vilafranca poder assolir aquest centre d’excel·lència com a centre comercial a Cel Obert.

Tant des del Patronat com des de Centre Vila han insistit en que davant l’actual situació econòmica complicada, cal prendre mesures i actuar per mirar de continuar ser competitius i millorar l’oferta als vilafranquins i pendesencs. Rius apuntava que s’ha fet una feina prèvia per tal de detectar les mancances actuals, per plantejar també cap a on es vol anar i finalment plantejar la manera d’arribar-hi.<br />Des de Centre Vila, el copresident Fèlix Hill destacava que ja s’han creat unes comissions de treball per tal de començar a enfocar aquestes qüestions.

Els principals objectius passarien per assolir que nous tipus de comerç s’instal·lin a l’espai Centre Vila, però al mateix temps com remarcava Fèlix Hill apostant per mantenir la qualitat i el tret diferencial que pot oferir la capital de l’Alt Penedès.

El projecte, en el que s’ha treballat els últims mesos, vol posar en valor els trets diferencials de Centre Vila com a centre comercial a cel obert, amb una sèrie d’actuacions que van des de la senyalització i decoració de l’espai comercial, campanyes i diades específiques dinamitzadores de l’espai comercial, millores en l’assortiment de les botigues, optimització dels accessos i zones d’aparcament, ampliació dels serveis comuns d’atenció al client, etc. <br />De cara als propers anys es preveu el desenvolupament operatiu del pla, treballant-ne tots els aspectes específics, per tal de satisfer les necessitats d’un client exigent que decideix la seva fidelitat cada dia. <br />Per la seva banda, des de l’empesa assessora Raül Castellón ha insistit que Vilafranca ha de saber potenciar els seus trets diferencials respecte als centre comercials clònics que es poden trobar en qualsevol municipi, potenciant la seva connexió amb el vi i el turisme i posant en valor la proximitat com a principal tret característic.<br />La presentació oficial del Pla a tots els comerciants que pertanyen a la zona centre es farà el proper dilluns 24 de gener a l’Auditori del Vinseum.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: