Les obres a la C-15 entre Vilanova i Vilafranca comencen a portar els primers problemes de trànsit
L’important volum de vehicles a les hores punta provoca les primeres retencions a causa de l’eliminació d’un carril en alguns trams.
En concret, els trams afectats són, de moment, els que disposaven de dos carrils en algun dels dos sentits, per això els vehicles encara disposen d’un carril per sentit, però més estret de l’habitual. Això fa que s’hagi de disminuir la velocitat, i que es provoquin les primeres retencions. La setmana passada la mesura ja es va aplicar a la pujada de Sant Miquel d’Olèrdola, que fins ara era de dos carrils en sentit Vilafranca, i ara s’ha reduït a un de pujada i un de baixada. La mesura s’ha aplicat també aquesta setmana al tram de quatre carrils entre Canyelles i el túnel d’Olèrdola. De quatre s’ha passat a dos, cosa que comporta que el trànsit sigui menys fluid.
Fins ara les obres només eren visibles pels conductors als vorals de la carretera, on s’ha fet una important tala d’arbres i vegetació i s’ha començat a aplanar el terreny. <br />La part més visible de l’obra era a la muntanya del Montgrós, on s’està obrint un túnel que varia el traçat habitual de la c-15.
Les obres de la C-15 han de durar aproximadament un parell d’anys, i han de servir perquè en aquest tram, de Vilanova a Vilafranca, hi hagi una autovia amb dos carrils per banda. <br />La totalitat de la nova C-15 ha d’unir Vilanova amb Manresa passant per Vilafranca i Igualada. Alguns d’aquest trams ja són definitius, però el gruix de els obres ha començat les darreres setmanes.